شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون فرهنگی اوقاف مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح تربیتی چهره به چهره در بقاع متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح تربیتی چهره به چهره، این نوع تبلیغ را یکی از اثرگذارترین شیوه تبلیغی در جامعه یاد کرد و گفت: به طور حتم مباحث دینی و اخلاقی در شیوه های چهره به چهره اثرگذاری بیشتری در مخاطب خواهد داشت.

وی با بیان این که در طول تاریخ به دلیل نبود امکانات و ابزارهای اطلاع رسانی، از شیوه چهره به چهره جهت تبلیغ معارف دینی استفاده شده است، تصریح کرد: علما و بزرگان دینی ما نیز همواره به اصل تبلیغ چهره به چهره پایبند بودند.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که تبلیغ چهره به چهره شیوه ای اثرگذار، واضح و قابل فهم خواهد بود، بیان داشت: تبلیغی که به صورت چهره به چهره صورت می گیرد، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و به راحتی می توان مفاهیم مورد نظر را به مخاطب انتقال داد.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی همه ظرفیت ها و بسترها برای تبلیغ چهره به چهره فراهم است، افزود: علیرغم پیشرفت های علمی که در جامعه با آن مواجه هستیم اما هیچ گاه نباید تبلیغ سنتی دین مورد بی توجهی قرار گیرد، چون هیچ چیز نمی تواند جایگزین این شیوه تبلیغ شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، تبلیغ چهره به چهره را شیوه ای مفید و کارآمد در تبلیغ و تبیین معارف دینی و اخلاقی در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: این شیوه تبلیغی مطابق با سنت های ارزشمند علما، فقهای دینی و حوزه های علمیه است که باید همچنان با قدرت حفظ شود.

وی با بیان این که طرح های فرهنگی، تربیتی، بصیرتی و افزایش سطح معرفت خانواده ها به مسائل اخلاقی و خانوادگی در قالب تبلیغ چهره به چهره در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، گفت: این طرح در راستای تحقق رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری در خصوص نیاز بشریت به معنویت و اخلاق اجرایی می شود.

حجت الاسلام قربانی، ارتقای مهارت‌های زندگی و تقویت معنویت آهاد مردم در سطح جامعه، فراهم کردن بستر مناسبت جهت بالا بردن بصیرت و تفکر ولایی و سوق دادن به مکارم‌الاخلاق و آگاهی بخشی در برابر تهاجم فرهنگی وآسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف این طرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha