جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه حمایت از مبلغان از رویکردهای مرکز خدمات است گفت: مرکز خدمات به منظور ارائه خدمات هدفمند، بنا دارد بین کسانی که تاثیر کمتری دارند و مبلغانی که در شهرها و روستاها و یا در عرصه رسانه و فضای مجازی خدمت می‌کنند تفاوت قائل شود و از این افراد مؤثر در حوزه حمایت کند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام و المسلمین ربانی پیش از ظهر امروز با حضور در خبرگزاری حوزه و نشریه افق حوزه با مدیران و خبرنگاران این دو رسانه حوزوی دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این بازدید با بیان اینکه از زحمات، خدمات، تلاش‌ها و مجاهدت‌های شما عزیزان تشکر می‌کنم، گفت: مطمئناً خداوند این خدمات شما را می‌پذیرد و برای آخرت و عزت دنیای شما ذخیره می‌شود و خداوند جبران خواهد کرد.

وی به گزارش عملکرد فعالیت‌های خبرگزاری حوزه اشاره کرد و افزود: مشخص است خبرگزاری حوزه از مهندسی و برنامه‌ریزی خوبی برخوردار است اگرچه طبعاً به دلیل محدودیت‌ها ممکن است تا وضع مطلوب فاصله داشته باشیم.

مشاهده گزارش تصویری بازدید

رئیس مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: متأسفانه حوزه علمیه نسبت به انعکاس و انتشار فعالیت‌هایش ضعف داشته و دارد و امام(ره) نیز از این جهت گله‌مند بودند و مطرح می‌کردند که کارهایتان را به خوبی برای مردم تبیین کنید.

وی بیان کرد: قدم‌های ارزشمندی در بحث رسانه حوزه برداشته شده است؛ اما باید از نظر فنی و محتوایی تکمیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: حقایق تنها بخشی از تأثیر را در جامعه دارد و تبلیغ و بیان، بخش مهمی از تأثیر است، در منابع دینی ما نیز به بحث تبلیغ و بیان تأکید بسیاری شده است و جا دارد روی این منابع کار فقیهانه و مجتهدانه انجام شود.

وی ادامه داد: معجزه خداوند، قرآن کریم است که کلام و بیان است و معلوم می‌شود بیان و نشر، بسیار مهم است و پیامبر(ص) با امر به تبلیغ در قرآن خطاب می‌گردد.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: تأثیر تبلیغ در جامعه آن‌قدر زیاد است که چهره‌ای مانند امیرالمؤمنین(ع) که حقیقت مطلق است بر اثر تبلیغ به‌گونه‌ای دیگر نشان داده شده بود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نیاز است مراکز حوزوی همکاری و هم‌افزایی داشته باشند، گفت: اگر ما تمام توانمان را نیز به کار بگیریم معلوم نیست که بتوانیم به آنچه می‌خواهیم برسیم چه برسد به اینکه پراکنده باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی به ضرورت آموزش خانواده‌ها در زمینه سواد رسانه اشاره کرد و افزود: خانواده‌های طلاب یکی از مخاطبینی هستند که در معرض آسیب جدی قرار دارند و یکی از تلاش‌های ما در مرکز خدمات این است که خانواده‌ها با این مخاطرات آشنا شوند و در این موضوع به همکاری رسانه حوزه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه حمایت از مبلغان از رویکردهای مرکز خدمات است، گفت: مرکز خدمات به منظور ارائه خدمات هدفمند، بنا دارد بین کسانی که تأثیر کمتری دارند و مبلغانی که در شهر و روستاها و یا در عرصه رسانه و فضای مجازی خدمت می‌کنند تفاوت قائل شود و از این افراد مؤثر در حوزه حمایت کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: باور کنید، مصداق همان آیات و روایاتی هستید که شما را محیی می‌داند؛ پیام صحیح احیاکننده است و شما احیاگر هستید چراکه فکر و اندیشه صحیح است که به انسان حیات می‌بخشد.

وی تصریح کرد: مرز بین کفر و ایمان هم همین است و کسی که اندیشه صحیح دارد مسلم و کسی که اندیشه صحیح ندارد کافر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در پایان درخواست کرد همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و خبرگزاری حوزه برای اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات به طلاب و روحانیون و خانواده‌های آنان افزایش یابد.

رسانه حوزه با تمام ظرفیت آماده هم افزایی است

حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری مدیر مسئول رسانه حوزه های علمیه در این جلسه به بیان اهداف و رسالت رسانه حوزه پرداخت و گفت: حجم تهاجم‌هایی که علیه روحانیت انجام می‌شود بسیار زیاد است و نیاز است مراکز حوزوی برای مقابله با این هجمه‌ها هم‌افزایی داشته باشند.

وی تأکید کرد: مجموعه رسانه حوزه با تمام ظرفیت خود آماده است با مراکز حوزوی برای مقابله با این تهاجمات همکاری کند.

رسانه‌های غیر حوزوی با تحریف‌هایی بزرگان حوزه را معرفی می‌کنند

همچنین حجت الاسلام برته مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه در سخنانی به معرفی تاریخچه نشریه افق حوزه پرداخت و گفت: نشریه افق حوزه تنها رسانه مکتوب حوزه‌های علمیه است و در سالیان گذشته پرداختن به خدمات اجتماعی حوزه‌ها، ورود به مسائل روز مانند بازار سرمایه و مجال دادن به طلاب جوان را جزء سیاست‌های خود قرار داده است.

وی گفت: حوزه علمیه علما و بزرگان را پرورش می‌دهد، ولی در معرفی آنان به جامعه به خوبی عمل نکرده است و گاهی رسانه‌های غیر حوزوی با تحریف‌هایی بزرگان حوزه را معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: نشریه افق حوزه در راستای رسالت خود به معرفی علما و بزرگان حوزه پرداخته و چندین نشریه تخصصی منتشر کرده است.

وی گفت: مانیفست خدمات 40 ساله حوزه به نظام و جریان تمدنی انقلاب اسلامی برای اولین بار در حوزه علمیه توسط نشریه افق حوزه انجام شد.

همچنین حسن صدرایی سردبیر خبرگزاری حوزه گزارشی از فعالیت‌های این خبرگزاری در بخش‌های مختلف ازجمله حوزه علمیه قم، اخبار استانی، علمی و فرهنگی و ... ارائه کرد.

راه‌اندازی شش گروه تخصصی و نخبگانی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، رشد 53 درصدی در توسعه چتر رسانه‌ای حوزه بر استان‌ها با افزایش صفحاتی استانی به 23 صفحه در دو سال گذشته، پنج زبانه شدن، معرفی خدمات اجتماعی روحانیت، صفحه ویژه یادداشت و مقاله و حمایت از طلاب جوان، پاسخگویی به شبهات، صفحه ویژه سینما و تلویزیون، صفحه ویژه بانوان، مصاحبه‌های صریح و بی‌پرده، گفتگوی ماه و پرونده‌های ویژه، ورود به عرصه مولتی‌مدیا و تولید گزارش‌های ویدئویی، برگزاری 8 پویش نقد و مطالبه گری، برگزاری 10 نشست ارتقای سواد رسانه در کشور و کادر سازی رسانه‌ای در حوزه‌های سراسر کشور از جمله فعالیت‌هایی بودند که  به آنها اشاره شد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضایی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    بنام خدا ناگهان چقدر زود دیر می شود؟! حمایت و آموزش اصولی فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی در حوزه های علمیه از طرف مسئولین حوزوی باید زودتر از اینها صورت می گرفت تا فضای مجازی عرصه تاخت و تاز دشمنان اسلام و انقلاب و محلی برای شبهه پراکنی و تشویش اذهان عمومی؛ مخل امنیت ملی و به تعبیر امام خامنه ای( مدظله العالی) به « قتلگاه جوانان» مبدل نشود. منتظریم اقدام عملی مسئولان حوزوی می مانیم.