شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تعطیلات عید برای دانش آموزان مسلمان در مریلند

حوزه/سرانجام پس از تلاش ها و تقاضاهای فراوان، مسلمانان در حومه مریلند در نزدیکی واشنگتن توانستند عید سعید فطر را به تقویم سال  ۲۰۲۰-۲۰۲۱ مدارس اضافه کرده و در این روز دانش آموزان تعطیل خواهند بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن پست، مقامات منتخب در حومه مریلند در نزدیکی واشنگتن در آمریکا، تقویم تحصیلی دانش آموزان را به گونه ای تنظیم کرده اند که عید سعید فطر برای دانش آموزان تعطیل باشد و به این شکل عید فطر را به تقویم دانش آموزی مدارس  افزوده اند.

تقویم سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ در شهرستان مونتگومری ، که روز سه شنبه توسط هیئت مدیره مدارس شهرستان تصویب شده است ، ۱۳ می را به عنوان «روز حرفه ای معلمان » تعیین کرده است که بر اساس آن دانش آموزان می توانند در این روز در اعیاد اسلامی شرکت کنند. در راستای این تصمیم مسئولان هیات دانشکده ها نیز گزینه ای جدید به تقویم های درسی اضافه کرده اند که براساس آن آزمون هایی که در روز ۱۳ می (مصادف با عید فطر) برگزار می شوند، در روز ۱۸ می قابل تکرار خواهند بود و دانش آموزان مسلمان می توانند  در نوبت دوم در آزمون شرکت کنند.

این تصمیمات زمانی گرفته شده که اخیرا در جلسات هیئت مدیره مدارس اخیر ، والدین و دانش آموزان مسلمان بر تقاضایشان برای داشتن تعطیلات در این روز پافشاری کرده و اهمیت اعیاد اسلامی برای مسلمانان را خاطر نشان کرده بودند.

سمیرا حسین ، یکی از مدافعان دیرینه درمیان دانشجویان مسلمان گفت: این یک پیروزی بزرگ برای دانشجویان ما است. به این ترتیب مسلمانان احساس می کنند که معلمان ، هیئت آموزشی ، سرپرست آنها  را پذیرفته و بهشان احترام می گذارند و به این ترتیب برای توضیح دادن پیرامون تعطیلات دینی شان با اطمینان بیشتری عمل خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha