چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مقامات نیویورکی، طرح اعیاد اسلامی در تقویم مدارس را رد کردند

حوزه/در پی جلسه ای که توسط شورای مدارس منطقه ای نیویورک برگزار شد، طرح افزودن اعیاد اسلامی به تقویم مدارس نیویورک رد شده و بار دیگر اسلام هراسی خودنمایی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، شورای مدارس منطقه ای نیویورک در ایالات متحده آمریکا، طرح ارائه شده توسط جامعه اسلامی برای اضافه کردن اعیاد اسلامی به تقویم مدارس را رد کرده و رویای دانش آموزان مسلمان برای جشن گرفتن و سپری کردن اعیاد اسلامی با خانواده هایشان را برباد داد.

آلبرت فوکس کان، مدیر قانونی شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر»،  شاخه نیویورک در این باره به خبرنگاران گفت: به نظرم همیشه نگران کننده است وقتی هیات های مدارس تنوع جمعیتی را که به آن روبرو هستند نادیده می گیرند و این به ویژه نگران کننده است وقتی این بی اعتنایی ها در فضای آشکار پرتبعیض به وقوع می پیوندند.

در فوریه سال 2017 میلادی، شهناز مالک، یک مادربزرگ مسلمان در منطقه وودمور که دو نوه دختر 4 ساله و پسر پیش دبستانی دارد، دادخواستی پر کرده و خواستار اضافه کردن تعطیلات اسلامی به تقویم مدارس نیویورک شد.

مالک در این باره گفت: نبود تعطیلات فشار زیادی به بچه ها وارد می کند. آن ها برای جشن به خانه می آیند اما باید نگران تکالیف شان باشند و مشغولیت ذهنی زیادی متوجه آن ها می شود. از دست دادن یک روز تحصیلی به برای دانش آموزان دبیرستانی هم که درس های مهمی دارند می تواند مشکل ساز شود.

شورای مدارس منطقه ای نیویورک در پاسخ به خواسته های مسلمانان اعلام کرده که «اهداف سکولار» برای این تعطیلی کافی نیستند.

گفتنی است در جلسه روز دوشنبه، یکی از مقامات منطقه مدارس نظرات موهنی درباره اسلام داده و باعث بروز سرزنش شدید از سوی جامعه مسلمانان شد.

لازم به ذکر است مدارس مناطق مختلفی در آمریکا تاکنون اعیاد اسلامی را به رسمیت شناخته و این رقم رو به رشد است. در سال 2018 میلادی عید فطر در عصر 14 ژوئن و مصادف با پایان سال تحصیلی خواهد بود. عید قربان نیز در پایان روز 2 آگوست بوده و تا شب بعد ادامه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha