جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجة الإسلام والمسلمين الشيخ رحيمي صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به نقش تبیینی حوزه های علمیه در جریان انتخابات مجلس، گفت: برخی افراد تلاش دارند با اهداف سیاسی، بدون آن که توانایی و شرایط قبول مسئولیت را داشته باشند، در انتخابات مجلس ثبت نام کرده تا بدین وسیله هزینه رد صلاحیت را برای نظام بالا ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به ایام ثبت نام  افراد واجد شرایط جهت حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی در کشور ما از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار است و بنا به فرموده امام خمینی(ره) مجلس در راس امور است و این یک شعار نیست و طبق قانون اساسی جایگاه مجلس در قانونگذاری و پر کردن خلاهای قانونی بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

وی افزود: نیمی از اجرای قانون، در حقیقت قانونگذاری درست و تدبیر همه جوانب است، از طرفی مجلس مهمترین دستگاه نظارتی در بین همه دستگاه های اجرائی کشور است و این هم جایگاه بسیار ویژه ای است.

مدیر حوزه علمیه تهران ابراز داشت: با توجه به اهمیت قانونگذاری و اهتمام جدی بر نظارت بر اجرای قانون توسط مجلس، از این رو باید مجلسی تشکیل شود که این ظرفیت، استعداد و توانایی در راس امور بودن را داشته باشند و چنین مجلسی باید متشکل از نمایندگانی متعهد، پاکدست، ساده زیست، خبره و متخصص در همه زمینه هایی که کشور به آن نیاز دارد، باشد و چنین مجلسی است که می تواند در راس امور بوده و منافع مردم و نظام اسلامی را تامین کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که در گام دوم انقلاب، نظام اسلامی به عنصر راهبری جبهه مقاومت در منظقه تبدیل شده است، تصریح کرد: اگر امروز سیاست های مذبوحانه آمریکای جنایتکار که از پول های قارون های منطقه بهره می برد، در سوریه شکست خورده و در عراق، لبنان و یمن ناکام مانده است، نتیجه اقتدار جبهه مقاومت در منطقه و مواضع هوشمندانه رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی گفت: با توجه به اقتدار جبهه مقاومت در منطقه و نقش ایران در مناسبات جهانی، دشمنان قطعاً برای نفوذ در ارکان کشور تلاش خواهند کرد و سعی می کنند مجلس و دولت ما را از توجه به مسائل اصلی بازدارند لذا ما به شدت نیازمند حضور افرادی انقلابی، مدبّر، کارآمد، متعهد و متخصص در مجلس شورای اسلامی هستیم و افرادی که این توانایی را در خود می بینند ضرورت دارد وارد این عرصه بشوند.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: مسئولیت در نظام مقدس اسلامی به تعبیر امیرالمؤمنین(علیه السلام) امانت است، نه طعمه و لذا هر کسی توانایی پذیرش این امانت را ندارد و باید افراد کارآمد عهده دار این مسئولیت شوند.

وی با اشاره به نقش شورای نگهبان در احراز صلاحیت افراد واجد شرایط، گفت: برخی افراد ناشایست تلاش دارند با اهداف سیاسی، بدون آن که توانایی و شرایط قبول مسئولیت را داشته باشند، در انتخابات مجلس ثبت نام کرده تا بدین وسیله هزینه ردّ صلاحیت را برای نظام بالا ببرند و این اقدام آنان رفتاری بسیار زشت و مبتذل بوده و در واقع خیانت به مجلس و آرمان شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به نقش تبیینی حوزه های علمیه در انتخابات مجلس، جهت شناسایی افراد اصلح توسط مردم، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی که موجبات ناراحتی مردم را فراهم کرده است، اما قطعاً برای تعیین سرنوشت کشور همه به صحنه خواهند آمد تا با انتخابی درست افرادی صالح و توانمند را راهی مجلس کنند.

وی افزود: تشویق مردم برای حضور در صحنه انتخابات، بیان ویژگی های یک نماینده متعهد، متخصص و اصلح، تبیین جایگاه مجلس در مناسبات کشور و تبیین بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص از جمله رسالت های حوزویان انقلابی در ایام انتخابات خواهد بود، بدون این که وارد جناح بندی های سیاسی و مصادیق شود زیرا حوزه علمیه فراتر از جناح ها و احزاب سیاسی است. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha