جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ الازهر و پاپ فرانسیس

حوزه/ پاپ فرانسیس و شیخ الازهر با ارسال نامه ای به سازمان ملل پیشنهاد دادند که روز چهارم فوریه به عنوان روز جهانی برادری نامگذاری شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه المصریون؛ پاپ فرانسیس و شیخ الازهر به سازمان ملل پیشنهاد دادند که روز چهارم فوریه به عنوان روز جهانی برادری نامگذاری شود.

شورای پاپی گفتگوی ادیان با ارسال نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل آمادگی خود را برای همکاری در زمینه این پیشنهاد اعلام کرد.

در این نامه همچنین از سازمان ملل متحد خواسته شده با همکاری الازهر در آینده نزدیک نشستی با عنوان برادری انسانی برگزار کند.

شورای گفتگوی ادیان همچنین از تشکیل کمیته ای عالی برای محقق ساختن اهداف "سند برادری انسانی" در بیستم آگست گذشته خبر داد و افزود: این کمیته از اعضای مسلمان و مسیحی و یهودی به ریاست کاردینال میجیل انخیل ایوسو رئیس شورای پاپی گفتگوی ادیان و محمد عبدالسلام از الازهر تشکیل شده است که این دو نفر ضمن ملاقاتی که چند روز پیش به همراه اعضای کمیته با دبیرکل سازمان ملل داشتند، نامه ای را از جانب پاپ فرانسیس و شیخ احمد الطیب به او تحویل دادند.

سند برادری انسانی سندی است که در بهمن ماه 1397 شمسی میان پاپ فرانسیس و شیخ الازهر در شهر ابوظبی امضا شد تا زمینه را برای همزیستی و احترام متقابل میان پیروان ادیان آسمانی بر اساس مشترکات دینی و ارزش های والای انسانی فراهم سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha