پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: جامعه ما نیاز به «مرد تحول» دارد نه «طرح تحول» تا بتوان با یک علم کار بزرگ انجام داد.      

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در جمع طلاب خواهران و برادران گرگان، به میزبانی مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، مردم را سه دسته؛ تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده معرفی کرد و گفت: اگر یک روحانی اهل فکر و اندیشه باشد، استاد مطهری می شود یعنی تولید کننده اما اگر فقط بیان داشت، توزیع کننده و اگر علم و بیان نداشت، مصرف کننده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیه «و جعلنا للمتقین اماما» و این که طلاب و روحانیون باید تولید کننده علم باشند، خاطرنشان کرد: مدرک گرایی یکی از آفت ها و مشکلات امروز حوزه های علمیه است.

استاد درس اخلاق با بیان این که ارزش انسان به جوهر وجودی اوست، اضافه کرد: چند هزار دکتر و مهندس بیکار در جامعه داریم؛ به دنبال مدرک و لقب استاد، دکتر و ... نباشید بلکه علم مفید را کسب کنید که گرهی از مشکلات جامعه را باز کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ضمن بیان توصیه هایی تاکید کرد: باید در وضعیت موجود بازنگری کرد تا به اهداف مطلوب برسیم؛ هر چه می خوانید فایده آن را بدانید که عمر خود را بیهوده از دست ندهید.

وی با تاکید بر استفاده از عمر و فرصت ها، گفت: خداوند تمام نعمت های خود را در اختیار انسان قراد داده و در آیات فراوانی از واژه "سخّر" استفاده کرده و ماه و خورشید، دریا، خشکی و ... قرار داده اما این انسان است که باید مدیریت کند، تمام مشکلات جامعه ما از عدم مدیریت خوب است.

استاد برجسته حوزه، عنوان کرد: هر علمی را که بدست می آورید باید فایده داشته باشید که در مقابل خدا مسئول هستید؛ یا آن علم واجب باشد یا مستحب، یا مشکل جامعه را حل کند و یا حداقل مشکل یک فرد را.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که حفظ دین در فضای بی دینی مسئله مهمی است، به تشریح انواع پژوهش های مضر و بی فایده پرداخت و ادامه داد: دروس حوزه را خوب بخوانید اما تنها به آن قانع نباشید، یه دوره تفسیر قرآن و نهج البلاغه را بخوانید و مباحثه دهید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تعطیلات را آسیبی در راه علم دانست و گفت: از تعطیلات می توان استفاده مفید کرد اما تعطیلات بیهوده و دروس غیر مفید را کم کنید.

کارشناس مذهبی ضمن بیان توصیه هایی، خطاب به خواهران طلبه توصیه کرد: در مسائل بانوان مشکلات و مسائلی هست که باید با احصا شبهات موجود و پاسخگویی به آن بپردازید که ۵۰۰ آیه قرآن مربوط به حقوق بانوان، تعلیم تربیت و مسائل خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، قرآن را علم معرفی کرد و توضیح داد: مشکل امروز ما این است که قرآن را علم نمی دانیم در حالی که هر حرف آن یک نکته علمی دارد؛ از این رو، این کتاب بزرگ را جدی بگیرید که دست ما از اسلام بسیار خالی است.

وی نیازهای جامعه را بسیار دانست و خطاب به طلاب و مسئولین حوزه گفت: بر اساس نیاز جامعه فعالیت کنید و به علم آموزی بپردازید، باید بعضی برنامه های حوزه جا به جا شود، تا پاسخگوی جامعه باشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ابراز کرد: جامعه ما نیاز به «مرد تحول» دارد نه «طرح تحول» تا بتوان با یک علم کار بزرگ انجام داد.

انتهای پیام/        

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    دیروز در اقدامی شرم آور 12 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس، جلسه بررسی استیضاح زنگنه در کمیسیون را ترک کردند تا جلسه از رسمیت بیفتند و بررسی استیضاح زنگنه به عقب بیفتد و زنگنه فرصت بیشتری برای خریدن آرا و لابیگری پیدا کند. لطفا اسامی غایبان جلسه دیروز کمیسیون انرژی را منتشر کنید و از آنها سوال کنید چه کار مهمتری داشتند که در این جلسه مهم غیبت کرده یا جلسه را ترک کردند. گفته شده این نمایندگان بعد از کمیسیون جمعا به دفتر زنگنه رفته اند. مردم باید این نمایندگان را بشناسند