پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میثم مطیعی

حوزه/ مداح برجسته کشورمان طی یادداشتی گفت: بزرگ‌مردی( موسوی قهار) که هیچ‌گاه به این انقلاب مستضعفین پشت نکرد؛ لحظه‌ای خودش را به پول و شهرت نفروخت؛ هیچ‌گاه از مسیر نورانی اسلام و اهل بیت پا بیرون نگذاشت و همواره صدای رسای معنویت شیعه بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حاج میثم مطیعی، مداح برجسته کشورمان در پی درگذشت مداح و مناجات خوانِ شب های ماه مبارک رمضان استاد مرحوم سید قاسم موسوی قهار، در یادداشتی در شبکه های اجتماعی نوشت:

سحرهای رمضانمان با «اللهم انی اسئلک من بهائک بابهاه» خواندنش شروع می‌شد و شب‌های رمضانمان با «اللهم رب شهر رمضان» خواندنش.

خدا رحمت کند استاد سید قاسم موسوی قهار را که خاطرات معنوی چندین نسل را با حنجره گرمش رقم زد.

بزرگ‌مردی که هیچ‌گاه به این انقلاب مستضعفین پشت نکرد؛ لحظه‌ای خودش را به پول و شهرت نفروخت؛ هیچ‌گاه از مسیر نورانی اسلام و اهل بیت پا بیرون نگذاشت و همواره صدای رسای معنویت شیعه بود.

دلم گرفت وقتی در خبرها خواندم این هنرمند و مناجات خوان ارزشمند تا آخرین روزهای عمر با برکتش در هفتاد و یک‌سالگی هم «بیمه» نشده بود. شاید اگر استاد موسوی قهار هم مثل بعضی دیگر، خودش را می‌گرفت، نرخ تعیین می‌کرد، برای انقلاب خط و نشان می‌کشید خیلی بیشتر اسمش را می‌شنیدیم.

البته مردم یادشان نرفته کدام صداها و حنجره‌ها تنهایشان گذاشتند و کدام صداها سر سجاده مردم، هم‌نفس قنوت مردم، سر سفره سحری مردم و در شب‌های قدر مردم با آنان ماندند.

چه زیباست که امروز قدردان این صدا باشیم و او را در مظلومیت و گم‌نامی‌اش فراموش نکنیم.

فاتحه ای نثار روحش کنیم...

یاعلی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha