جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد بنبری، بزرگداشت راه اندازی اقدام خیریه را جشن گرفت

حوزه/ نخستین سالگرد راه اندازی «یخچال اجتماعی» که یک اقدام خیریه توسط اعضای مسجد مدنی بنبری در انگلستان است، برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» نخستین سالگرد بزرگداشت راه اندازی کمیته خیریه شهر بنبری در آکسفوردشایر انگلستان توسط جامعه مسلمانان در مرکز اسلامی این شهر جشن گرفته شد.

فعالان اجتماعی، دانش آموزان مدارس، والدین و کارمندان، اعضای پلیس و مقامات شورایی هفته گذشته در مسجد مدنی بنبری گردهم جمع شدند تا بزرگداشت راه اندازی «یخچال اجتماعی» یک گروه خیریه را برگزار کنند.

ایده یخچال اجتماعی در اکتبر سال گذشته توسط یاسمین کادوجی به عنوان راهی برای مقابله با هدر رفتن مواد غذایی و کمک رسانی به جامعه بزرگتر ارائه شد.

مواد غذایی توسط زنجیره سوپرمارکت های بزرگ به مسجد خیابان مرتون اهدا شده و در یخچالی واقع در قسمت انتهایی پارکینگ مسجد ذخیره می گردد تا هر کسی که به آن نیاز دارد به سراغ یخچال رفته  و از آن استفاده کند.

حسن حنیف مدیریت مسجد در این رابطه اظهار داشت: قصد ما این است که با تکیه بر آموزه های پیامبر گرامی اسلام (ص) فضایی مملو از عشق و آرامش و اتحاد را از طریق اشتراک و همدلی و مراقبت به وجود بیاوریم.

 وی افزود: چیزهای زیادی هستند که با مطرح کردن آن ها موجب ایجاد تفرقه و جدایی میان ما می شوند اما یخچال اجتماعی بنبری چیزی است که ما را بهم پیوند می دهد و روحیه ای فوق العاده در جامعه ایجاد می کند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از داوطلبان گفت: مسجد می خواهد از تمام کسانی که به اشکال مختلف در این مسیر همکاری  داشته اند قدردانی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha