پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سوریه

حوزه/ «زوایای پنهان دشمنی آمریکا علیه ایران» با حضور اندیشمندان، نخبگان و اساتید دانشگاهی در لاذقیه سوریه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه سلسله نشست‌های فرهنگی، ششمین نشست فرهنگی با موضوع «زوایای پنهان دشمنی آمریکا علیه ایران» با حضور عبدالوهاب زیتون، حقوقدان و فارغ‌التحصیل دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه دمشق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حاتم، عالم برجسته و امام جماعت مسجد حضرت الزهراء(س) شهر کرسانه، غلامحسین حسینی‌درقه، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه سوریه، اساتید دانشگاه تشرین و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی در مرکز فرهنگی کشورمان در لاذقیه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حسینی‌درقه در سخنانی بیان کرد: روابط ایران و آمریکا در دوران گذشته و اکنون، تغییرات بسیاری را شاهد بوده است. قبل از انقلاب اسلامی، روابط میان رژیم شاه و دولت آمریکا بسیار دوستانه و خوب بود. اما پس از پیروزی انقلاب، این دوستی به یک درگیری آشکار تبدیل شد و جمهوری اسلامی ایران برای ایالات متحده آمریکا بزرگترین تهدید برای دستیابی به جاه‌طلبی‌های خود در کل منطقه به حساب آمد به ویژه هنگامی که ایران  اسلامی دیدگاه اصولی خود را در حمایت از مستضعفین جهان و مقاومت مردمی در فلسطین و لبنان قرار داد.

وابسته فرهنگی کشورمان در لاذقیه افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران منجر به عدم موفقیت پروژه‌ها و طرح‌های آمریکا در منطقه و افشای بسیاری از توطئه‌های آنان شد. به همین دلیل ایالات متحده آمریکا به دنبال بازگرداندن متحد سابق خود در منطقه غرب آسیا برای دستیابی به اهداف خود شد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد.

وی در ادامه سخنانش، تأکید کرد: هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق، کودتای نظامی، تحریم‌های ناعادلانه، همه و همه برای تسلیم کردن ایران اسلامی برای همراه شدن با آمریکا و اهداف آنان است.

خواست جمعی و اراده مردمی در ایجاد نظام جمهوری اسلامی

سخنران بعدی این نشست، عبدالوهاب زیتون بود. وی ضمن تشکر از مرکز فرهنگی ایران در برپایی این گونه نشست‌های فرهنگی که در آگاهی رساندن به نخبگان نقش بسزایی دارد، گفت: آمریکا در سیاست‌های خود دارای ثبات استراتژیک است. اولین استراتژی آن، حفظ ثروت نفت و دوم صنایع نظامی آمریکا است که منبع اصلی اقتصاد آمریکا به شمار می‌آید. بنابراین، بیش از هر چیز جنگ، بحران و ایجاد اختلاف در منطقه برای آنها اهمیت دارد.

حقوقدان سوریه‌ای اظهار کرد: سومین چیزی که سیاست‌های آمریکا را تدوین کرده، اعتقاد مذهبی و کلامی است.

وی در ادامه، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران که با خواست خدا و اراده مردم به پیروزی رسید در حقیقت یک انقلاب مردمی واقعی بود و به مانند آنچه در انقلاب‌های کشورهای عربی رُخ داد از حمایت هیچ کشور خارجی برخوردار نگشت و تنها تحت رهبری شجاعانه امام خمینی(ره) و با همت جوانان ایرانی توانست توانایی‌های کشور خود را در اختیار بگیرد.

عبدالوهاب زیتون خاطرنشان کرد: ما در سوریه به ایران وفادار خواهیم ماند و با آنان در یک سنگر باقی می‌مانیم و دررویاروی با دشمنان تا تحقق پیروزی نهایی خواهیم ایستاد.

پایان‌بخش این مراسم، پرسش و پاسخ میان شرکت‌کنندگان و اساتید و سخنرانان حاضر در مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha