جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس جمهور هندوراس

حوزه/ رئیس جمهور هندوراس نسبت به نفوذ یک رسانه ایرانی در آمریکای لاتین به واسطه فعالیت شبکه اسپانیایی زبان «هیسپان تی وی» و آنچه او پروپاگاندا علیه اسرائیل می خواند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، «اسرائیل نشنال نیوز» نوشت خوآن اورلاندو هرناندز، رئیس جمهور ونزوئلا طی اجلاس ملی شورای اسرائیلی ـ آمریکایی در فلوریدا به روابط نزدیک این کشور با اسرائیل اشاره کرده است.

هرناندز که در سال گذشته، دستور انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را صادر کرد، به اولین سفر خود به اسرائیل در سال 1991 نیز پرداخته است که به دعوت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و در قالب برنامه ای از سوی «سازمان بین المللی توسعه و عمران اسرائیل (MASHA)  صورت گرفت.

«اسرائیل نشنال نیوز» در مطلبی نوشته است: «هرناندز با اشاره به این سفر گفت: باعث افتخار من است که بخش از این خانواده باشم، خانواده‌ای که وقتی 22 سالم بود به آن پیوستم.

او در ادامه ضمن یادآوری حملات موشک های اسکاد عراقی به اسرائیل در طی جنگ خلیج، عنوان کرد: زمانی که اسرائیل مورد حمله قرار گرفت، همگان این جنبش مشترک با اسرائیل را احساس کردند و با تشدید این حملات، این مفهوم قوی‌تر شد.

او گفت: اسرائیل در طی دو سال اخیر، با بیش از 2600 موشک و خمپاره مورد هدف قرار گرفت. بگذارید دوباره حرف دونالد ترامپ را تکرار کنم که گفت این حق مسلم اسرائیل است که از خود دفاع کند.

هرناندز با اشاره به تصمیم خود در سال گذشته برای انتقاد سفارت این کشور به بیت المقدس افزود: هندوراس در کنار اسرائیل ایستاد چرا که این بهترین کاری است که می توانست انجام دهد.

وی اضافه کرد: در چرخه ریاست بر مجموع عمومی سازمان ملل، نوبت به هندوراس رسیده بود. اما از آنجایی که ما جزو معدود کشورهایی بودیم که بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناختیم، کشورهای مخالف اسرائیل کشور رقیب هندوراس یعنی اکوادور را انتخاب کردند.

هرناندز هشدار داد که ایران، قطر و ونزوئلا اقدامات هماهنگی را برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم آمریکایی لاتین انجام داده‌‎ بودند و این کار را از طریق شبکه های تبلیغاتی ضداسرائیل و با هدف گرفتن مردم آمریکای مرکزی و جنوبی دنبال کردند.نیروهایی که با اسرائیل سیاست خصمانه‌ای دارند، همواره در حال اجرای جنگی تبلیغاتی در آمریکای لاتین هستند. ایران نیز از طریق شبکه «هیسپان تی وی» به زبان اسپانیایی در تمام کشورهای این نیمکره، برنامه های خود را پخش می کند.

هرناندز خواستار اتحاد میان آمریکا، اسرائیل و کشورهایی همانند هندوراس شد و گفت: ما باید اتحاد سه‌جانبه قدرتمندی را تشکیل دهیم  تا آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورهای دوست در آمریکای لاتین را کنار هم جمع کنیم. هندوراس اکنون یکی از سه کشوری است که ماموریت دیپلماتیک رسمی خود را در پایتخت ابدی اسرائیل یعنی اورشلیم دنبال می کند و من می خواهم که این تعداد کشورها افزایش یابد.

هرناندز با اشاره به برنامه هسته ای ایران و اقدامات تهاجمی آن در خاورمیانه، گفت این مسئله تنها به بقای اسرائیل مربوط نیست، بلکه به بقای بشریت ارتباط دارد.»

«هیسپان تی وی» که هرناندز در سخنرانی اش در اجلاس ملی شورای اسرائیلی-آمریکایی در فلوریدا، از مواضع ضد اسرائیلی آن ابراز نگرانی کرده و به صراحت نسبت به گسترش دامنه نفوذ این شبکه در آمریکای لاتین هشدار داده است، شبکه 24 ساعته اسپانیایی زبان معاونت برون مرزی رسانه ملی است که از سال 1390 تاکنون فعالیت می کند.
این شبکه با هدف اطلاع رسانی از خاورمیانه برای مردم آمریکای لاتین و اسپانیایی زبان ها تاسیس شد و اولین شبکه اسپانیایی زبان در خاورمیانه به شمار می رود.
رویکرد ضد امپریالیستی این شبکه بارها موجبات ابراز نگرانی شخصیت ها، اندیشکده ها و نهادهای مختلف غربی و ... را فراهم آورده و همگرایی و امیدواری مخالفان سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای اسپانیایی زبان را در پی داشته است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha