جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 875565
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
حجت السالام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: توجه به حوزه پژوهش نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت علوم اسلامی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، عصر امروز در جمع مدیران و معاونین پژوهش مدارس علمیه استان قزوین که با حضور معون پژوهش حوزه های علمیه کشور برگزار شد، گفت: استان قزوین ۸ مدرسه علمیه فعال با  ۱۰۰۰ طلبه دارد و از این آمار ۶ مدرسه در شهر قزوین و بقیه در شهرهای استان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین با توجه به یک میلیون و ۲۷۰ هزار جمعیت و پتانسیل های فراوانی که در عرصه های مختلف دارد، ظرفیت تاسیس مدارس علمیه بیشتری دارد که باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اکنون در شهرستان الوند یک حوزه علمیه در حال ساخت است که برای تکمیل آن نیازمند حمایت های مسئولان هستیم تا بزودی افتتاح شود و طلاب از امکانات آن بهره مند شوند.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: ۱۳۵ استاد مدارس علمیه استان حکم تدریس دارند و ۶۰ نفر از آنها به صورت مستمر مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: با اتخاذ راهکارهای مختلفی از جمله برگزاری دوره های آموزشی، آشنایی با روش های پژوهش و همچنین توجه بیشتر مسئولان قم، می توان اساتید و طلاب را در عرصه پژوهش توانمند کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: توجه به حوزه پژوهش نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت علوم اسلامی خواهد داشت.

در پایان، اعضای شورای پژوهشی و تخصصی انجمن های علمی حوزه علمیه قزوین منصوب شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha