شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت اللهی

حوزه/ رئیس شورای فرهنگی- اجتماعی زنان با تأکید بر توجه به ثقلین در پژوهش‌ها گفت: باید بپذیریم در بسیاری از مسائل زبان کهنه و قدیمی مانع دیده شدن اصل و موضوع پژوهش شده که باید رفع شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قم، زهرا آیت‌اللهی  امروز در " نشست بررسی مسائل و اولویت‌های حوزه زنان و خانواده کشور" که در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، به سیاست‌های شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده به‌عنوان نخستین نهاد ویژه بخش زنان و خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای اجرای شدن مصوبات شورای عالی فرهنگی را دارد.
وی تهیه منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان را یکی از دستاوردهای شوری فرهنگی عنوان کرد و افزود: امروز نیازمند شناخت دقیق از مسائل روز زنان بوده و باید با نگاهی جامع و توجه به ثقلین مسائل و دغدغه زنان را مورد ارزیابی قرار دهیم.
رئیس شورای فرهنگی- اجتماعی زنان ارائه دستاوردهای پژوهشی به زبان بین‌المللی را یکی از الزامات حوزه پژوهش دانست و گفت: باید بپذیریم در بسیاری از مسائل زبان کهنه و قدیمی مانع دیده شدن اصل و موضوع پژوهش شده که باید رفع شود.
وی نگاه به مسائل روز با توجه به بیانیه گام دوم و ثقلین را برای پاسخگویی به مسائل روز غیرقابل‌اجتناب خواند و ادامه داد: باید با تکیه به ثقلین و بیانیه گام دوم به سمت تمدن سازی اسلامی پیش رفته و توجه جهان را به این سمت جلب کنیم.
آیت‌اللهی ادامه داد: یکی از چالش‌های جامعه ایران عدم اجرایی شدن مصوبات و نتایج پژوهش‌های علمی بوده و باید جامعه نخبگانی اعم از علمی، اجرایی و فرهنگی  باسیاست‌های کلان  آشنا شوند.
وی با تأکید دوباره بر اهمیت کارهای پژوهشی بیان کرد: ما می‌توانیم با نگاه درست به مسائل روز و  ثقلین خلأهای موجود در نظام‌های دنیا را بیان کرده و با ارائه منشورهایی مانند منشور حقوق زنان و منشور حقوق کودک و نوجوان حقیقت اسلام را معرفی کنیم.
 

۳۱۳/۶۱پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha