پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود صفی زاده

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان گفت: یکی از محورهای اساسی حیات انسان و مهمترین محور هدایت جامعه بعد از قرآن، نهج البلاغه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمود صفی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان و هیئت همراه صبح امروز با کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج دیدار کردند.

در این دیدار، حجت الاسلام صفی زاده یکی از افتخارات مسلمانان را نهج البلاغه دانست و گفت:  یکی از محورهای اساسی حیات انسان و مهمترین محور هدایت جامعه بعد از قرآن، نهج البلاغه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان با استناد به حکمت 173نهج البلاغه، مشورت را راهگشای حل بسیاری از مشکلات دانست و تاکید کرد: بسیاری از مسائل نظری پیچیده و آراء مختلفی در آن اظهار شده است. در این گونه مسائل هرگز نباید انسان به تنهایی تصمیم گیری کند بلکه عقل می گوید: باید آرای دیگران را به ضمیمه استدلالات آنها بررسی کند تا بتواند آنچه را به حقیقت نزدیک تر است انتخاب نماید.

این استاد حوزوی اظهار کرد: کسی که به مقام ریاست می رسد خواه ریاست معنوی باشد یا مادی، برای انجام امور خود نیاز به همراهان و مشاورانی دارد.

حجت الاسلام صفی زاده تاکید کرد: اگر در برابر امور، دارای سعه صدر و تحمل بسیار و بردباری توأم با تدبیر و خونسردی همراه با شجاعت نباشد، ادامه کار برای او بسیار مشکل خواهد شد. به همین دلیل حضرت علی(ع) در حکمت 176 در میان تمام ویژگی هایی که یک رئیس باید داشته باشد روی سعه صدر انگشت گذاشته، می فرماید: « وسیله ریاست سعه صدر است».

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان در پایان سخنان خود گفت: وظیفه کارکنان مدارس علمیه برای رسیدن به اهداف عالی حوزه های علمیه باید علاوه بر دوراندیشی، در مسائل مهم جوانب کار را با مشورت بسنجند و بعد تصمیم به اجرای آن کار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha