جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رای دهندگان حزب محافظه کار بریتانیا اسلام هراس تر هستند

حوزه/ یک نظرسنجی که اخیرا به مناسبت انتخابات پارلمانی در بریتانیا انجام گرفت نشان می دهد که بیش از یک سوم رای دهندگان حزب محافظه کار در این کشور اسلام هراس بوده و به مسلمانان بدبین هستند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از buzzfeed، یک نظرسنجی جدید نشان داد که ۳۷% (بیش از یک سوم) رای دهندگان حزب محافظه کار در بریتانیا، نسبت به مسلمانان بدبین هستند و اسلام هراسی و یهودی هراسی در آنان به وضوح دیده می شود.

بیش از ۶۰٪ از رأی دهندگان محافظه کار در این نظرسنجی گفته اند که با این دیدگاه که اسلام تهدیدی برای طرز زندگی بریتانیایی محسوب می شوند موافق هستند.

درحالی که انتخابات عمومی ۵ شنبه در بریتانیا آغاز شد، نظرسنجی که هفته گذشته توسط موسسه آی سی ام برای گروه انتخاباتی آواز انجام شده نشان داد که ۲ هزار و ۱۱ رای دهنده، دیدگاه هایی بسیار منفی نسبت به مسلمانان دارند.

در حالی که یک سوم رای دهندگان محافظه کار نظر منفی نسبت به مسلمانان داشتند.

این رقم در رای دهندگان به کل احزاب و حزب کارگر، به ترتیب ۲۶% و ۱۶% بود.

این پاسخ ها با دیدگاه های افرادی که در سال ۲۰۱۷ به دو حزب کارگر و محافظه کار رای داده بودند مقایسه شد.

در این میان ۵۵% از هواداران حزب محافظه کار موافقت کردند که باید ورود مسلمانان به بریتانیا محدود شود. در حالی که این عدد در میان عامه مردم و رای دهندگان حزب کارگر به ترتیب ۴۱% و ۳۳% بود.

این نظرسنجی پس از آن صورت گرفت که رهبران هر دو حزب کارگر (جرمی کوربین) و محافظه کار (بوریس جانسون) در طول مبارزات انتخاباتی در رابطه با نحوه برخورد با بحران های اسلام هراسی و نژادپرستی با انتقاد شدید مواجه شدند.

 درحالی که جانسون ابتدا اظهار داشت که از اظهارات ضدمسلمانی در حزب خود پشیمان است، بعدها پیشنهاد برای آغاز یک کمیته تحقیقاتی در این رابطه را پس گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha