جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
افزایش نمایندگان مسلمان در انتخابات پارلمانی بریتانیا

حوزه/ نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا هر چند تا حد زیادی به نفع مسلمانان تمام نشد اما تعداد نمایندگان مسلمان منتخب در سال 2019 نسبت به سال 2017 افزایش نشان می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از 5pillarsuk، شمار زیادی از نمایندگان مسلمان در انتخابات پارلمانی جمعه گذشته در بریتانیا موفق به کسب آرای برتر شدند و شمار نمایندگان مسلمان منتخب در سال 2019 نسبت به سال 2017 افزایش داشته و 4 نماینده به جمع نمایندگان کنونی افزوده شده اند.

 در حالی که تنها فیصل رشید نماینده حزب کارگر در وارینگتون جنوبی به نماینده محافظه کار باخت، از 15 نماینده پارلمانی مسلمان منتختب در سال 2017، 14 نماینده دیگر موفق به کسب آرای برتر شدند.

 به علاوه سه نماینده جدید پارلمان در پوپلار و لیمهاوس ، کاونتری جنوبی و تالار بیرمنگام گرین انتخاب شدند. سه نماینده مسلمان نیز از حزب محافظه کار دوباره انتخاب شدند و صقیب بهاتی نیز در مردین پیروز شد.

 با این وجود هنوز شمار مسلمانان در پارلمان بریتانیا به قدر کفایت نیست.

 گفتنی است در انتخابات پارلمانی بریتانیا، بوریس جانسون نخست وزیر این کشور، با وعده پیش بردن برگزیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موفق به کسب 365 کرسی در پارلمان شد که نسبت به سال 2017، تعداد 47 کرسی بیشتر کسب کرد. این پیروزی از زمان دوره سوم نخست وزیری مارگارت تاچر در سال 1987 بی ماننده بوده است.

این پیروزی بزرگترین حزب از زمانی است که مارگارت تاچر دوره سوم را در سال 1987 به دست آورد.

لازم به ذکر است میزان مشارکت رأی دهندگان برای انتخابات عمومی سال 2019 نسبت به دو سال پیش کاهش یافته و تنها 67.23٪ رأی دادند که در مقایسه با 68.7٪ رای دهندگان در سال 2017 کاهش نشان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha