چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسلمانان ویندزور در ایام کریسمس به کمک نیازمندان می روند

حوزه/ درحالی که فصل سرما و ایام کریسمس از راه رسیده، بانک غذایی متعلق به مسجد ویندزور در کانادا، ماهانه بین ۶ تا ۱۰ هزار دلار هزینه کمک های غذایی کرده و ۴۵۰ خانواده را تحت پوشش قرار می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، مسلمانان در ویندزور کانادا، جامعه را به اهدای کمک های مالی به نیازمندان به ویژه در ایام فصل سرما و کریسمس تشویق کردند.

بانک غذای متعلق به مسجد ویندزور که ماهانه ۴۵۰ خانواده را تحت پوشش غذایی قرار می دهد، از جامعه اسلامی خواستار کمک رسانی به مردم آسیب زده شده است.

سینان یاسارلار مدیر روابط عمومی مسجد ویندزور دراین باره گفت: اگر ما به آن ها کمک نکنیم چه کسی کمک می کند؟!

یاسلار به همکاری بین مرکز رفاه و کمک های اجتماعی اسلامی ویندزور و مسجد اشاره کرده و گفت که آن ها برنامه غذادهی سالانه کریسمس را آغاز کرده اند و از میان اعضای جامعه اسلامی، از هر ۴ نفر، یک نفر در این برنامه مشارکت دارند.

یاسلار معتقد است تجربه ای که او در دهه ۱۹۸۰ با خانواده اش پشت سر گذاشت ، اصلی ترین عامل برای شرکت در کمک به نیازمندان بود. او تنها ۶ سال داشت که پدرش بیکار شد و وی با سختی بزرگ شده است.

به گفته داوود آدرینتو ، مدیر برنامه که بانک غذا را اداره می کند ، آنها هر ماه ۴۵۰ خانواده را تغذیه می کنند. ادرینتو گفت: ماهانه ۶ هزار تا ۱۰ هزار دلار هزینه غذا می کنیم.

 مصطفی آکیار یکی از کسانی که از بانک غذا کمک می گیرد، ضمن قدردانی از اعضای این موسسه گفت: من زمانی راننده کامیون بودم اما مخارج بیماری و جراحی مرا نیازمند کرد. امروزه نیازمندان زیادی هستند و ما قدردان این کمک ها هستیم.

از نظر تاریخی ، جمعیت مسلمانان کانادا طی یک دهه گذشته ۸۲ درصد افزایش یافته است و رقم  آن از حدود ۵۷۹ هزار نفر در سال ۲۰۰۱ به بیش از ۱ میلیون نفر در سال ۲۰۱۱ رسیده است. هم اکنون مسلمانان ۳.۲ درصد از کل جمعیت کانادا را تشکیل می دهند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha