جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ دکتر صالحی با اشاره به نقش مرکز خدمات در خدمات اجتماعی گفت: اگر ما منشأ بسیاری از خدمات دینی را حوزه می‌دانیم پس مرکز خدمات یک نهاد زیرساختی برای خدمات حوزوی و دینی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه دکتر صالحی در نشست خیرین مراکز خدمات استان‌های منطقه مرکزی کشور که در بیت امام راحل در شهرستان خمین برگزار شد، با اشاره به نقش مرکز خدمات در خدمات اجتماعی گفت: اگر ما منشأ بسیاری از خدمات دینی را حوزه می‌دانیم پس مرکز خدمات یک نهاد زیرساختی برای خدمات حوزوی و دینی در کشور است.

وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های حوزه با استفاده از حرکت مردمی آغاز شده است و می‌طلبد خیرین در مباحث زیر ساختی، حمایتی و رویدادی به این نهاد کمک کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از ابتدا رویکرد بسیار خوبی در ارتقای ارتباط حوزه‌های علمیه با مردم و جامعه داشته‌اند تا زیرساخت‌ حرکت‌های حوزوی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی و علمی مؤثرتر از گذشته باشد.

وی ادامه داد: این رویکرد قدم به قدم پیش آمده و توان ارتباطی مرکز خدمات با فضای اجتماعی را وسیع‌تر کرده است و حضور عزیزان ما از خیران کمک‌کننده به فضای حوزوی در بخش‌های زیرساختی، حمایتی و رویدادی نشان دهنده این است که این اقدام و نگاه چگونه مسیر خود را پیش رانده است.

دکتر صالحی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه علاوه بر یک مرکز آموزشی، کارکردهای متنوعی در طول تاریخ داشته‌اند و این مکانی که در آن حضور داریم و منتسب به حضرت امام(ره) است نشان می‌دهد که حوزه‌های علمیه در تاریخ ما کارکردهای متنوع و متعددی داشته‌اند.

وی ادامه داد: کارکردهای متنوع حوزه به کمک مردم و حمایت مردم بوده است ان‌شاءالله این حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا پیش از گذشته شاهد آثار خوب و مبارک حوزه‌های علمیه باشیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرهنگ IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    اینکه همش شد مردم دولت هیچ کمکی ندارد!