جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نجف لکزایی

حوزه/ معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ،نمایشگاه هفته پژوهش را فرصتی برای باز خوانی سیاست های پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغان اسلامی دانست.

 به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین  نجف لک زایی با گرامیداشت آغاز هفته پژوهش و افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که توفیق داد امسال پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را برگزار کنیم.
 

وی با بیان این که نمایشگاه هفته پژوهش اهداف متفاوتی را پیگیری می کند،گفت: مهم‌ترین هدف نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی، آگاهی مخاطبان، همکاران، اصحاب رسانه، مدیران و مسئولان مختلف، از تولیدات و دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلف است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی با برپایی نمایشگاه در صدد است که  بخشی از ضرورت اطلاع‌رسانی را تأمین کند. همچنین نمایشگاه، میدانی است برای تبادل نظر میان اعضای محترم هیأت علمی، پژوهشگران و مدیران کلان‌پروژه‌ها با مخاطبان و اصحاب رسانه و تبادل نظر در زمینة خلأهای پژوهشی و فناوری و همین طور شیوة استفاده از آنچه که تولید شده. می باشد.

وی افزود: بخش دیگری از پنجمین نمایشگاه  دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ،اختصاص به تجلیل از کسانی دارد که این تولیدات  علمی و فناوری را برعهده داشته‌اند که به نوعی قدردانی از این عزیزان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی  از دیگر محورهای  این نمایشگاه را تقدیر و تشکر از مجلات برتر و مدیران ستادی برتر در این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه هر روز یک جلسه جشنواره‌ای برگزار می‌شود، گزارش‌های مختلف و تبادل نظر میان مسئولان مراکز پژوهشی مختلف حوزوی، دانشگاهی و حتی عرصه‌های اطلاع‌رسانی و دیگر مدیران، چه در سطح استانی و چه در سطح ملی نیز صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که همه ساله سعی کرده‌ایم با استفاده از نظرسنجی‌هایی که می‌شود، به ارتقاء نمایشگاه کمک کنیم. کسانی که نمایشگاه‌های مختلفی را دیده‌اند، اذعان داشتند که در هر سال شاهد پیشرفت محسوسی در سطح نمایشگاه هستند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، نمایشگاه هفته پژوهش فرصتی برای بازخوانی سیاست‌های پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات  اسلامی دانست و تصزیح کرد: به ویژه در دو سال اخیر، سعی کرده‌ایم بر تحولات پژوهشی و فناوری در عرصة دفتر تبلیغات تمرکز کنیم که سعی شده رویکرد مسئله‌محوری و توانمندسازی علوم اسلامی و همین طور رویکرد اسلامی بر علوم انسانی در سطح دفتر تقویت شود.

وی افزود: از دیگر مباحثی که در سال‌های اخیر تقویت شده، می‌توان به بحث سبک زندگی اسلامی، توجه به مسائل خانواده و تحکیم بنیان خانواده، بحث توجه به اخلاق؛ به‌ویژه اخلاق کاربردی، توجه به مرجعیت علمی قرآن در عرصة علوم اسلامی و علوم انسانی، توجه به مسألة ولایت فقیه، مسألة کارآمدی دولت اسلامی و خود بحث دولت‌سازی، بحث امدادگری فرهنگی و نیز بحث عدالت اجتماعی و... که مخصوصاً در سال‌های اخیر مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری بوده، اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی اظهار داشت:در نمایشگاه امسال، علاوه بر رویکرد مسأله‌محوری، بحث تحقق بیانیة گام دوم ـ که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده ـ در دستور کار قرارگرفته و به عنوان رویکرد ویژة نمایشگاه پنجم، مورد توجه جدی قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه در سطح دفتر تبلیغات اسلامی، همایش علمی همه‌جانبه‌ای هم در این خصوص طراحی شد، ان‌شاءالله با همکاری همه مراکز دفتر تبلیغات در بهمن‌ماه امسال این همایش برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha