پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س) ساري

حوزه/ دوره آموزشی کارگاهی "تکنیک های انتخاب و ازدواج آگاهانه"، در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران خانم زهرا پور، در این کارگاه آموزشی با اشاره به جایگاه انتخاب صحیح در داشتن زندگی موفق، بیان کرد: فرد مجرد باید در ابتدا شرایط خودش را در مسائل اقتصادی، اجتماعی، عاطفی، ظاهری و ... بررسی کند و بر اساس آن، شرایط طرف مقابل را بسنجد، در این صورت می تواند تصمیم درستی بگیرد.

وی از شرایط شغلی به عنوان یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین مسائل اساسی در انتخاب زوج یاد کرد و گفت: دختری که پدرش معلم و شرایط شغلی اش این است که بعد از ظهر تا شب در کنار خانواده بوده و فرصت بیشتری برای مهمانی، مسافرت و ... داشته و در نهایت سر ماه یک مبلغ مشخصی حقوق می گیرد، اگر بخواهد با یک مرد با شغل آزاد ازدواج کند و خودش را برای شرایط متفاوت این شغل آماده نکرده باشد، دچار مشکل  در زندگی آینده می شود.

مشاور خانواده در ادامه تصریح کرد: در جلسات خواستگاری باید سؤالات مهم و اساسی توسط طرفین ازدواج پرسیده شود تا شرایط به صورت درست و منطقی بررسی شود.

زهرا پور در پایان خاطر نشان کرد: سؤالات زوجین باید طبق شرایط زندگی و همچنین شرایط اجتماعی، فرهنگی و ... محل زندگی آنها تنظیم شود تا مطابق آن برنامه ریزی داشته باشند و بعد از ازدواج دچار اختلاف نشوند.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha