پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دومین نشست برسی مبانی ونظریات الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

حوزه/ دومین نشست از سلسله نشست های مبانی و نظریات الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع« نشست شاخص های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» به همت اندیشکده مرکز مدیریت حوزه های علمیه در سالن اجتماعات آیت الله حائری این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد آکوچکیان،در دومین نشست از سلسله نشست های مبانی و نظریات الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که با موضوع« نشست شاخص های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»  که به همت اندیشکده مرکز مدیریت حوزه های علمیه در سالن اجتماعات آیت الله حائری این  مرکز برگزار شد، گفت: همه دغدغه مند عزت دینی حوزه، علوم دینی و فقه هستیم. دانش مرجع در تفسیر پیشرفت و تدبیر پیشرفت به استناد قرآن کریم، تفقه در دین است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد) افزود: همه علوم درون دینی بخشی از تفسیر مسئله پیشرفت را بر عهده دارند. مثلا فصل هستی شناسی را آموزه های کلامی، فصل روانشناختی را آموزهای اصولی فصل آداب عمل را فقه احکام بر عهده دارند، این منظومه علوم در سامانه جامع خرد، می توانند دانش مبنایی پیشنهاد الگو و اندیشه و نظریه پیشرفت را بدهند. فقه احکام عضوی از آن سیستم جامعه است.

این محقق ادامه داد: به همین خاطر یکی از نقطه هایی که نشان می دهد، سند الگو به لحاظ ادب حوزوی باید قدردان زحماتی باشند که در مرکز الگوی پیشرفت کشیده اند، اما از منظر مأموریت حوزه فکر دینی می گوئیم آن دانش مبدا تفسیر و تدبیر پیشرفت است و گمان نکنیم تنها علم واحدی از منظومه علوم درون دینی است.

وی بیان داشت: رهبر انقلاب به مجلس، دولت، شورای امنیت ملی، شواری فضای مجازی، انقلاب فرهنگی، دانشگاه و حوزه دستور دادند، سند الگوی را عمیقا بررسی کنند این منویات ایشان رسالت سنگینی را به دوش نهادها گذاشته ولی درعمل هنوز فعالیت جدی درباره سند الگوی پیشرفت نشده است.

علاقه مندان فایل صوتی این نشست را از اینجا دانلود کنند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha