سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 876201
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
روح الله شریفی

حوزه/ شریفی، نور خورشید را عامل ازدیاد دهنده تقسیم سلولی یا هایپر تروفیک دانست و گفت: اگر نور خورشید به غده تیروئید آقایان بتابد، خصایص ژنتیکی آقایان بهتر رشد می کند. اما اگر این نور خورشید به گردن خانم ها بتابد، غده تیروئید هورمونی ترشح می کند به نام (T۳) که تاثیر مستقیم بر روی غده هیپوفیز خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، به مناسبت هفته پژوهش جلسه قرآن پژوهشی با محوریت آشنایی با علومی قرآنی، صبح امروز با سخنرانی دکتر روح الله شریفی، در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد.

در ابتدای این نشست؛ شریفی با اشاره به اهمیت مطالعه و تحقیق برای طلاب حوزه های علمیه، گفت: هر انسان عاقلی بدون مطالعه و تحقیق چیزی را قبول یا رد نمی کند بنا بر این ضرورت دارد درباره برخی مطالبی که بنده عرض می کنم حتما مطالعه و تحقیق کنید.

وی، تغذیه را مهمترین عامل سلامت و داشتن نسل سالم دانست و افزود برای سالم بودن نیاز است از مواد غذایی سالم بهره برد، نمک که از مهمترین عامل سلامت جسم است و نمک سفید ید دار که وزارت بهداشت از آن حمایت می کند سالم نیست و باعث آلزایمر می شود.

این پژوهشگر با بیان این که خواب عامل مهمی در سلامت مغز و اعصاب است، ابراز داشت: یک ساعت قبل و بعد از اذان مغرب هرگز نخوابید و هرگز مطلبی را حفظ نکنید؛ مانعی ندارد قرآن بخوانید با مطلبی بنویسید ولی به عزم حفظ چیزی مطالعه نکنید زیرا به حافظه شما آسیب جدی می زند.

وی ادامه داد: دروسی که در آنها فرمول و معادله هست را برای بار اول قبل از اذان صبح مطالعه و فردای آنروز بعد از اذان صبح تکرار کنید. دروس حفظی و نظری را برای بار اول بعد از اذان صبح حفظ کنید و روز بعد قبل از اذان صبح تکرار کنید. ولی دقت داشته باشید که پاراگراف از ۵ خط بیشتر نباشد چرا که به ذهن آسیب می رساند.

شریفی با بیان تفاوت وضو در بین آقایان و خانم ها، اظهار داشت: وقتی از نظر آناتومی عصب زن و مرد را مورد بررسی قرار می دهیم درمی یابیم پیام هلی الکتریکی که عامل حرکت هستند در خانم ها از روی آرنج هدایت می شود به سیستم عصب مغز انسان و در آقایان از پشت آرنج هدایت می شود و سیستم عصب مرکزی انسان مدیر فایل حافظه است.

این پژوهشگر افزود: اگر انسان بخواهد حافظه خوبی داشته باشد باید به طور مداوم آرنج شک عصبی بگیرد (وضو بگیرد) و بهتر است که این شک با آب خنک گرفته شود و اکر کسی فرصت برای گرفتن وضو نداشت کافی است آرنج خود را مرطوب کند تا سطح هوشیاری بالا برود.

وی، نور خورشید را عامل ازدیاد دهنده تقسیم سلولی یا هایپر تروفیک دانست و گفت: اگر نور خورشید به غده تیروئید آقایان بتابد، خصایص ژنتیکی آقایان بهتر رشد می کند. اما اگر این نور خورشید به گردن خانم ها بتابد، غده تیروئید هورمونی ترشح می کند به نام (T۳) که تاثیر مستقیم بر روی غده هیپوفیز خواهد داشت.

شریفی ادامه داد: قسمت انتهایی غده هیپوفیز تحت تاثیر هورمون T۳، هورمون DHAS ترشح می کند و این هورمون تاثیر مستقیم روی کلیه ها و رحم می گذارد.

وی با بیان این شبهه که زنان کشورهای غربی حجاب ندارند، اما فرزندان سالم به دنیا می آورند، گفت: طبق آمار منتشر شده از جامعه آماری کالج هاروارد، اگر یک نوزاد سندرمی یا اوتیسمی در ایران به دنیا بیاید به تناسب جمعیت در آمریکا ۱۷ برابر خواهد بود.

شریفی در پایان خاطرنشان کرد: حجاب الزاما برای سلامت زنان است، اما تبلیغات دشمن باعث شده تا زنان جامعه ما از آین آمارها اطلاعی نداشته باشند تا مجذوب فرهنگ برهنگی غرب شوند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    0 0
    این خبرها