پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه

حوزه/ هفتمین نکوداشت پژوهشگران، انجمن‌ها  و تشکل‌های علمی برتر جامعةالصطفی به همت معانت پژوهش جامعةالمصطفی و با حضور مدیران، دبیران و اعضای انجمن‌های علمی جامعةالمصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر مقدم، مدیرکل سامان‌دهی و پشتیبانی پژوهشی المصطفی، در هفتمین نکوداشت پژوهشگران، انجمن‌ها و تشکل‌های علمی برتر جامعةالمصطفی، ضمن ارائه گزارشی از فرایند انتخاب پژوهشگران و انجمن‌های علمی برتر جامعةالمصطفی، اظهار داشت: برای انتخاب انجمن‌ها و تشکل‌های علمی برتر جامعةالمصطفی، تنها رتبه‌های «الف» و «ب» در روند بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل سامان‌دهی و پشتیبانی پژوهشی المصطفی، در ادامه، به گستره فعالیت پژوهشگران در المصطفی اشاره نمود و با بیان این که از مجموع شش‌هزار پژوهشگر، 3400 نفر آنان شاغل به تحصیل هستند، اظهار داشت: امروز از میان پژوهشگران المصطفی، دوازده پژوهشگر برتر المصطفی انتخاب خواهند شد؛ نُه نفر ایشان از پژوهشگران شاغل به تحصیل و سه نفر از دانش‌آموختگان پژوهشگر برگزیده شده‌اند.

دکتر مقدم با اشاره به این که از پژوهشگران شاغل به تحصیل المصطفی، به ازای هر 377 پژوهشگر برتر، یک پژوهشگر برتر انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: در هفتمین نکوداشت پژوهشگران، انجمن‌ها و تشکل‌های علمی برتر، انتخاب برترین‌ها براساس وضعیت مدارس و تعداد پژوهشگران هر مدرسه صورت خواهد گرفت.

وی ضمن ارائه گزارشی از فرایند انتخاب انجمن‌ها و تشکل‌های علمی برتر، با بیان این که امروز ده انجمن علمی برتر معرفی و از آنها تقدیر خواهد شد، اظهار داشت: وضعیت و عملکرد انجمن‌های علمی ثبت‌شده، از طریق مدارس استعلام و گزارش‌های دریافتی تجمیع و سهمیه‌ها توزیع شده است؛ از 85 انجمن و تشکل علمی برتر، ده انجمن به عنوان انجمن‌ها و تشکل‌های علمی برتر برگزیده شدند.

مدیرکل سامان‌دهی و پشتیبانی پژوهشی المصطفی به راه‌اندازی سامانه انجمن‌های علمی جامعةالمصطفی اشاره نمود و ابراز داشت: فعالیت انجمن‌های علمی المصطفی تحت سامانه‌ای فعال ثبت شده است که در این فرایند، همه انجمن‌ها و تشکل‌ها از فعالیت یکدیگر آگاهی خواهند یافت.

دکتر مقدم، در بخش پایانی سخنان خود، تصریح کرد: انتشارات جامعةالمصطفی تمهیدی در نظر گرفته است تا نشریات انجمن‌ها و تشکل‌های علمی المصطفی را با هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر در مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی به چاپ برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha