پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه

حوزه/ نشست علمی معرفی کتاب دروس تمهیدیه فی فقه الاستدلالی در محل نمایشگاه هفته پزوهش واقع در حسینیه قدس مجتمع امین با حضور اساتید و پژوهشگران برگزار شد.

به گزارش مجتمع آموزش عالی بنت الهدی حجت الاسلام و المسلمین رضایی رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی در این نشست علمی با بیان ویژگی های کتاب فقه استدلالی اظهار داشت: کتاب مذکور یکی از جدیدترین آثار فقهی در حوزه های علمیه می باشد که توسط حاج شیخ باقر ایروانی نگارش شده و توسط گروهی از پژوهشگران حوزوی در سه جلد به صورت کتب درسی اماده سازی شده است.

وی درادامه تصریح کرد: این کتب بصورت کاربردی تدوین شده است و خود این امر موجب توجه مراکز دانشگاهی و حوزوی قرار گرفته است و هم اکنون در برخی از مراکز علمی به عنوان متن اصلی دروس در زمینه فقه استفاده می شود.

رئیس پژوهشگاه بین المللی جامعه المصطفی خاطرنشان ساخت: از بارزترین نکات این کتاب بهره گیری از 3000 هزار روایات در زمینه احکام بصورت گسترده میباشد. و همچنین شیوه استفاده از اصول فقه کاربردی در آن بسیار برجسته است و به عبارتی میتواند متنی کاربردی در مسیر اجتهاد باشد.                                           

حجت الاسلام و المسلمین رضایی تصریح کرد: در زمینه تولید محتوا برا کتب درسی باید بر حسب زمان و نیاز روز تولید محتوا صورت بپذیرد لذا پزوهشگاه بین المللی المصطفی این امر مهم را مورد توجه خود قرار داده اشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha