جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کرسی آزاداندیشی

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی«دیدگاه های فقهی و کلامی تقریب مذاهب اسلامی» با حضور رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی و معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، کرسی آزاد اندیشی«دیدگاه های فقهی و کلامی تقریب مذاهب اسلامی» با حضور رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی و معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد.

در این کرسی حجت الاسلام مهدی عزیزی ارائه دهنده و حجت الاسلام محمد جواد نوروزی و حجت الاسلام ذبیح الله نعیمیان ناقدین جلسه بودند، همچنین حجت الاسلام موسی هاشمی دبیری جلسه را بر عهده داشت.
تفاوت تقریب و وحدت، ضرورت تقریب،  تقریب بین مذاهب یا پیروان مذاهب، تقریب به مثابه استراتژی یا تاکتیک از موضوعات مورد بررسی در این  کرسی بود.

حجت الاسلام ابوالحسینی اظهار داشت: برگزاری چنین نشست هایی از وظایف ذاتی یک پژوهشگاه است و این نشست ها در هفته های پیش رو با موضوعات تقریبی ادامه خواهد داشت.
 رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به موضوع کرسی برگزار شده تاکید کرد: امکان تقریب در عرصه فقهی، سیاسی و اعتقادی وجود دارد و پژوهشگران و نخبگان می توانند با ارائه راهکار های خود در این مسیر به ما یاری رسانند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha