پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عابدین رستمی

حوزه/ امام جمعه قروه مقدمه پژوهش را در اخلاق دانست و افزود: حوزه های علمیه در این زمینه پیش گام بوده اند و نیاز است این مهم ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره  استانی علامه حلی امروز در حوزه علمیه خواهران استان کردستان برگزار گردید.

حجت الاسلام عابدین رستمی؛ امام جمعه شهرستان قروه در این مراسم، اظهار داشت: پژوهش زیر ساخت توسعه است، چرا که اثر پژوهشی مهم ترین ویژگی آن تولید علوم بوده و می تواند بر اندیشه ها بیافزاید.

امام جمعه قروه عنوان کرد: همین پژوهش در علوم انسانی بسیار ویژه و کلیدی است.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: کار پژوهشی در علوم انسانی به یک بنیه علمی و توانمند نیاز دارد چرا که ضریب پژوهش در علوم انسانی گیراتر و کارسازتر است.

امام جمعه قروه مقدمه پژوهش را در اخلاق دانست و افزود: حوزه های علمیه در این زمینه پیش گام بوده اند و نیاز است این مهم ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در جوامع غربی علم شکل سکولار دارد، اما در جوامع اسلامی چتر دین پژوهش ها و تولید علم را در بر می گیرد، تصریح کرد: پژوهش باید کاربردی باشد و برجسته شود و تفاوتی که پژوهش در جوامع اسلامی با جوامع غربی دارد در این است که به هر قیمتی به علم بهاء نمی دهند.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه در آستانه وحدت حوزه و دانشگاه قرار داریم گفت: حوزه و دانشگاه نمی توانند از هم جدا شوند این یک شیطنت سیاسی کلان است که حوزها را نماد دین و دانشگاه را نماد علم دانستند، لذا در زمان پهلوی دوم بیان کردند که دین را باید حذف کرد تا علم پیشرفت کند

امام جمعه قروه در پایان سخنان خود گفت: بزرگترین عرصه عملی آنچه که حرف اینها را باطل کرد، همین پژوهشهایی است که، در حوزه های علمیه در مسیر زیر ساختهای علوم انسانی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha