جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که حوزه و دانشگاه باید مراقب خدعه و نیرنگ دشمن باشند، گفت: خوشبختانه پیروزی انقلاب  اسلامی بیسترهای لازم را به منظور تقویت وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، سه شنبه شب در نشست مشترک جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، در ساری با اشاره به این که تفرقه میان حوزویان و دانشگاهیان خواست اصلی دشمنان بوده است، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حضور عالمان آگاه، با بصیرت و انقلابی مانع تحقق توطئه دشمنان شده است.

وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه برکات فراوانی برای کشور در پی خواهد داشت، افزود: پیشرفت هایی که امروز در عرصه های مختلف شاهد آن هستیم محصول همین وحدت و همدلی میان حوزویان و دانشگاهیان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید به این پیشرفت های صورت گرفته قانع باشیم، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رشد و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف استفاده کنیم.

حجت الاسلام شعبانی بر ضرورت تقویت علوم انسانی در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که باید دغدغه های مقام معظم رهبری در این خصوص به حداقل برسد، گفت: امروز حوزه های علمیه و دانشگاه نقش بسیار محوری در تحقق تمدن نوین انقلاب اسلامی بر عهده دارند.

وی از شهید آیت الله مفتح به عنوان نماد وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرد و گفت: امروز حوزویان و دانشگاهیان باید چنین شخصیت بزرگی را جهت تحکیم روابط میان خود الگو قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشوردر شرایط امروز برای برون رفت از مشکلات به وحدت و همبستگی حوزه و دانشگاه نیازمند است، تصریح کرد: دشمن با تخریب این دو بال نظام اسلامی می کوشد کشورمان را با چالش های جدی مواجه کند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که حوزه و دانشگاه باید مراقب خدعه و نیرنگ دشمن باشند، ادامه داد: خوشبختانه پیروزی انقلاب  اسلامی بیسترهای لازم را به منظور تقویت وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان را فراهم کرده است.

وی با بیان این که شهید مفتح با روشنگری و آگاهی بخشی خود حوزه و دانشگاه مانع را در جریان توطئه های گروه های معاند قرار دادند، افزود: با توجه به فرصت خوبی که امروز در کشور وجود دارد، حوزه علمیه و دانشگاه همه ظرفیت های خود را در جهت تقویت تعامل و ارتباط بیشتر میان خود تقویت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha