جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ما باید از تلاوت قرآن شروع کنیم تا به تمدن برسیم، در واقع تلاوت قرآن آغاز راه بوده و تمدن قرآن پایان راه است و مراحل رشد از تلاوت، تجوید، ترجمه، تفسیر، تربیت قرآن و تعالی قرآن شروع شده و به تمدن قرآن می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با فعالان قرآنی، اظهار کرد: خداوند در آیه 257 سوره بقره می‌فرماید: «اللَّهُ وَلِی الَّذِینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّور وَالَّذِینَ کفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُولَٰئِک أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ» و تأکید می‌کند خداوند ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند، آن‌ها را از ظلمت‌ها به‌سوی نور بیرون می‌برد؛ اما کسانی که کافر شدند اولیای آن‌ها طاغوت‌ها هستند که آن‌ها را از نور به‌سوی ظلمت‌ها بیرون می‌برند، آن‌ها اهل آتش‌اند و همیشه در آن خواهند ماند.

وی اضافه کرد: بر این اساس قرآن مانند ریسمان بوده و تنها راه نجات کسی که در ته چاه ظلمت افتاده طناب قرآن است تا با چنگ زدن به قرآن از ته چاه ظلمت بیرون بیاید و به نور هدایت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: این طناب نورانی وسیله نورانی است که انسان‌ها را از ظلمات به نور متصل می‌کند؛ ولی بلعکس دنیای استکبار آن‌هایی که در نور هستند را به ظلمات می‌برد.

وی افزود: قرآن می‌تواند ما را از ظلمت‌ها برهاند، نورانی‌مان کند، نگاه و زبانمان را نورانی کند، تعاملات اجتماعی‌مان را نورانی و سالم سازد تا معامله و کسب‌وکارمان نورانی شده و تعلیم و تعلممان نورانی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: قرآن کتاب نور، معنویت ساز و معنویت آفرین است؛ لذا هرچه راجع به قرآن سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نمی‌کنیم؛ زیرا قرآن کتابی است که هر که در محضر قرآن قرار بگیرد جان و روحش غنی‌سازی می‌شود.

وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: هیچ‌کس در محضر قرآن ننشست مگر اینکه روحش غنی شود و هیچ‌کس از محضر قرآن دور نشد مگر اینکه گرفتار فقر معنویت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: قرآن آمده ما را غنا بخشیده و استغنای روحی دهد؛ ازاین‌رو تلاوت، تجوید، ترتیل، قرآن، ترجمه و تفسیر قرآن همه در راستای بالندگی و رشد ما بوده و باید همواره نسبت به این امور اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت تمدن سازی قرآن، افزود: ما باید از تلاوت قرآن شروع کنیم تا به تمدن برسیم، در واقع تلاوت قرآن آغاز راه بوده و تمدن قرآن پایان راه است و مراحل رشد از تلاوت، تجوید، ترجمه، تفسیر، تربیت قرآن و تعالی قرآن شروع شده و به تمدن قرآن می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha