سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت السالام میر معزی

حوزه/ طبق رهمنودهای رهبر انقلاب در موضوع بیانیه گام دوم باید از خود سازی نهایتا به تمدن سازی رسید. این حرکت باید بر اساس مبانی دینی انقلاب، همراه با پیشرانی و حضور جوانان انقلابی و راهبرد جهادی و رؤس رسیدن به تمدن سازی همچون علم، پژوهش، معنویت، عدالت و... همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت «ربع قرن تکاپوی عالمانه اداره کل پژوهش های صدا و سیما »که در سالن سینما آیه مدرسه اسلامی هنر قم برگزار شد، گفت: پژوهش امر مهم و به معنای شکافتن مرزهای علم با روش های مشخص است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: حضرت علی(ع) در روایتی فرمودند«  کسی که پژوهش کرد تا علم را پیدا کند، حاکم می شود؛ در بیانیه گام دوم هم رهبر انقلاب به مسئله علم و پژوهش تأکید می کنند و می فرمایند« کسانی که روی قله علم قرار می گیرند آنها رهبر می شوند و جریان امت ها را راهبری می کنند و الباقی باید پیرو باشند و اگر غرب توانسته راهبری کند چون روی قله علم قرار دارد و اگر قرار است در جهان راهبر شویم باید برویم روی قله علم قرار بگیریم.

وی بیان داشت: ایشان فرمودند« تا رسیدن به این قله راه نرفته زیادی داریم و باید این کار در بیانیه انجام شود تا بتوانیم امت راهبر نه پیرو باشیم».

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی گفت: یکی از پژوهش های اساسی برای هر نهادی حتی حوزه، باید موضوع الزامات راهبردی بیانیه دوم باشد. این مسئله الان هدف حوزه است و حوزه در این مسیر به دنبال برداشتن قدم های جدی است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: به نظر می رسد، بیانیه افق و تکالیف جدیدی حتی برای رسانه را به دنبال می آورد و هر نهادی باید به این سوال پاسخ بدهد. 

وی با بیان این که بتوان پاسخ درستی به این سوال داد، راه اول فهم درست بیانیه است افزود: بر این باوریم هر نهادی از زاویه دید و نگاه خود، وارد بیانیه شود و رسالت و تکالیف خود را استخراج کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی گفت: تحلیل بنده از این بیانیه این است، بیانیه چشم اندازی برای حکومت حضرت حجت(عج) است. در واقع این بیانیه زمینه این چشم انداز را مشخص کرده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: طبق رهمنودهای رهبر انقلاب باید از خودسازی نهایتا به تمدن سازی رسید. این حرکت باید بر اساس مبانی دینی انقلاب، همراه با پیشرانی و حضور  جوانان انقلابی و راهبرد جهادی و رؤس رسیدن به تمدن سازی همچون علم، پژوهش، معنویت، عدالت و... باشد.

وی بیان داشت: در موضوع پژوهش در رسانه هم همین مسیر و همین استراتژی یعنی حرکت جهادی و با حضور جوانان انقلابی را باید مورد توجه قرارد داد تا نهایتا به تمدن رسید.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha