پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قدوسی

حجت الاسلام قدوسی گفت: دانشگاهیان و جوانان باید بیشتر با طلاب علوم دینی تفاهم و تعامل داشته باشند و از نقشه‌های دشمنان غافل نباشند و نگذرانند توطئه‌های دشمن ریشه‌دار شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قدوسی امام جمعه فلاورجان، در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در فلاورجان پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: با شکل گیری نخستین هسته های انقلاب اسلامی زیباترین صفحات دفتر تاریخ آن با مجاهدت و مقاومت روحانیون و دانشگاهیان دوشادوش و هم پای یکدیگر شکل گرفت. وحدت مبارکی که ثمره اش چشیدن طعم گوارای پیروزی و برقراری حاکمیت اسلامی در جامعه ی ایران بود.

وی بیان کرد: معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) وحدت حوزه و دانشگاه را بزرگترین نعمت و مژده ی نهضت اسلامی می دانستند، جامعه ی امروز اما به دلیل مواجهه با هجمه های غرب در شاخه های فرهنگی و سیاسی بیش از پیش نیازمند وحدت ناگسستنی حوزه های علمیه و دانشگاه ها به عنوان مغز متفکر و قلب جامعه و بازوان فرهنگی و علمی کشور است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: بدون شک زیر بنایی ترین قدم در راستای بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی در سایه ی چنین وحدتی محقق می شود؛ وحدت حوزه و دانشگاه یکی از رهاوردهای عظیم و پر برکت انقلاب اسلامی است که تداوم انقلاب و بنیان گذاری تمدّن نوین اسلامی و رشد و توسعه فراگیر آن، جز در پرتو وحدت و پیوند گسست ناپذیر این دو نهاد مقدس، امکان پذیر نیست

وی ادامه داد: خاستگاه اساسی حوزه های علمیه، انگیزه های دینی است، شور و اشتیاق زایدالوصف دینی و علاقه به ژرف کاوی در معارف سعادت بخش و هدایت آفرین الهی، و کنجکاوی در دستورهای جامع و زندگی ساز اسلام و شناخت جهان بر اساس رهنمودهای و حیانی و آموختن هنجارهای دینی در ابعاد مختلف حیات فردی و اجتماعی انسان،   باعث پیدایش حوزه های بزرگ علمیه، در طول تاریخ و پرورش چهره های علمی درخشانی شده است.

حجت الاسلام قدوسی با اشاره به اینکه وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه باعث شده تا استعمارگران و استکبار جهانی نتوانند به اهداف خود برای بهره‌برداری از دانشجویان به عنوان مدیران آینده کشور دست یابند، بیان داشت: دانشگاهیان و جوانان باید بیشتر با طلاب علوم دینی تفاهم و تعامل داشته باشند و از نقشه‌های دشمنان غافل نباشند و نگذرانند توطئه‌های دشمن ریشه‌دار شود.

وی در پایان گفت: امروز امید جهان اسلام به جمهوری اسلامی است و همه باید به کار و تلاش خود از نگاه وظیفه و تکلیف نگاه کنند و با تلاش صادقانه در خدمت به مردم و جامعه برای داشتن کشوری آباد گام بردارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha