چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زکات

حوزه/ نخستین همایش مبلغین زکات روستاهای کاشان، چهارشنبه ۲۷ آذر در تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده، دبیر شورای زکات شهرستان کاشان در این مراسم به ثواب زکات در اسلام اشاره کرد و گفت: اگر با پرداخت زکات دل یک خانواده را شاد کنیم مانند این است که جامعه ای را شاد کرده ایم

وی، از جمع آوری ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان کاشان خبر داد و ادامه داد: مبلغ ذکر شده بابت کمک به محرومین، ساخت مسجد، خانه عالم، جهیزیه زوج های جوان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و پروژه های عام المنفعه هزینه شده است .

دبیر شورای زکات شهرستان کاشان از تشکیل ۴۷ شعبه زکات در روستاها و  ۶ شهر کاشان خبر داد و افزود: در بخش ها، ائمه جمعه رئیس و در روستاها امامان جماعت رئیس  و بخشداران و دهیاران معاون شورای زکات هستند.

وی، با اشاره به اینکه شهرستان کاشان مقام دوم پرداخت زکات استان اصفهان را کسب کرده است، به وظایف  شورای زکات اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی، کمک در جمع آوری، تبلیغ و ترویج مهمترین وظایف شورای زکات است.

در ادامه، امیرحسین شیخ استرکی، رئیس کمیته امداد شهرستان کاشان، میزان جمع آوری صدقات ماهیانه شهرستان را ۲۰۰  میلیون تومان اعلام کرد وگفت: این مبلغ  بابت تعمیرات، ساخت مسکن، واحدهای فرهنگی، دانش آموزان و دانشجویان خانواده های تحت پوشش، و... هزینه می شود.

خادم، رئیس کمیته امداد منطقه راوند کاشان نیز با ارائه گزارشی از فعالیتهای این نهاد، گفت: ۴۵۰۰ نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند. که ۴۷۰ نفر از آنها بیماران صعب العلاج می باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha