شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش وحدت حوزه و دانشگاه در تکاب

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: آرمان‌گرایی در طلبه و دانشجویان جوان موجب می‌شود آن‌ها نسبت به حوادث اطراف خود بی‌تفاوت نباشند و مسئولین هم باید خود را در معرض انتقادات قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام عیسی برادری، امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن اجتماعات معلم شهرستان تکاب برگزار شد اظهار داشت: شهید مفتح محور وحدت بین دانشگاه و حوزه بود که هم در کلام امام(ره) و هم در فرمایشات رهبری از ایشان تمجید شده است.

وی با اشاره به پیوند علمی حوزه و دانشگاه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: حوزه، مکانی برای آموزش علوم دینی و دانشگاه محلی برای آموختن علوم روز در رشته های مختلف است.

امام جمعه تکاب اضافه کرد: وحدت حوزه و دانشگاه  به این معنا نیست که هر کدام از این دو مرکز علمی از ماهیت خود دست بردارد، بلکه منظور این است که هر کدام با حفظ استقلال، در مباحث علمی به دنبال هدف واحد باشند.

وی ادامه داد: محوریت در وحدت حوزه و دانشگاه، اسلام و انقلاب اسلامی است که رعایت آنها، این دو مرکز علمی را به شاخصه‌های انقلابی می‌رساند.

حجت الاسلام برادری با اشاره به واهمه دشمنان از وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در بیانات امام(ره) و رهبری، دانشجویان رهبران فکری جامعه معرفی شده اند و دانشجوی انقلابی است که مواضع و انتقادات خود را صریح در برخورد با مسئولین بیان می‌کند.

امام جمعه تکاب تاکید کرد: آرمان‌گرایی در طلبه و دانشجویان جوان موجب می‌شود آن‌ها نسبت به حوادث اطراف خود بی‌تفاوت نباشند و مسئولین هم باید خود را در معرض انتقادات قرار دهند و آن‌ها را در جامعه عملی کنند و اجازه ندهند دشمن با ترفندهای مختلف از انتقادات موجود در جامعه به نفع خود استفاده کند.

بر پایه این گزارش در پایان این همایش از نفرات برتر طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب تجلیل شد.







انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha