جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ثبت ۴۸ وقف جدید در استان کرمانشاه

حوزه/ بانوی ۳۲ ساله‌ بیرجندی با نیت عزاداری امام حسین (ع) و قرائت قرآن، خانه مسکونی خود را وقف کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، امروز کمتر شهر و روستایی وجود دارد که در آن وقف و موقوفات نباشد و هر چه دین و معنویت حضور بیشتری در این مناطق داشته، انگیزه و تنوع وقف و گستره موضوعات و مصارف وقف هم نمود فراوان‌تری پیدا کرده است.

در خراسان‌جنوبی ارادت و عشق به اهل بیت (ع) خصوصاً سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انگیزه بسیاری از موقوفات بوده است.

حجت الاسلام دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به اهمیت و ارزش وقف نزد پروردگار، گفت: وقف در فرهنگ اسلام یک انفاق با اهمیت و با ارزش است و جزو بهترین مصادیق انفاق و صدقات جاریه به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: واقفان از مال و هستی خود گذشته اند و زندگی خود را در راه خدمت به خلق وقف کرده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند از وقف یک خانه در شمال شهر بیرجند خبر داد و تصریح کرد: این وقف شامل یک باب منزل مسکونی به متراژ ۱۳۴ مترمربع است که در محله موسی بن جعفر (ع) شهر بیرجند انجام شد.

حجت الاسلام خدایی ارزش ریالی این موقوفه را ۲ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: واقف ملک، بانوی ۳۲ ساله‌ ای است که با نیت عزاداری امام حسین (ع) و قرائت قرآن این کار خیر را انجام داده است.

وی ادامه داد: در وقفنامه این واقف ذکر شده چنانچه امکان اجرای نیات فوق نبود، درآمد حاصل از موقوفه صرف نشر معارف قرآن و اهل بیت (ع) شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند به وقف یک فجان آب در روستای بورنگ نیز اشاره و عنوان کرد: همچنین شخص دیگری ۲۰ دقیقه از قنات «گاوگردشی» روستای «بورنگ» را به همراه ۲۴ اصله درخت زرشک و زمین آن، وقف کرده است.

حجت الاسلام خدایی تاکید کرد: نیت این واقف کمک به مسجد روستا و خادم وقت آن، قرائت دعای ندبه و صبحانه روز جمعه اول محرم است.

وی، ارزش ریالی این موقوفه را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال هفت وقف در شهرستان بیرجند به ثبت رسیده است.

پایان خبر/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha