جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رهپافتگان

حوزه/ دبیرکل سابق مجمع تقریب مذاهب در یادواره رهیافتگان، تصریح کرد: رهیافتگان به اسلام و انقلاب اسلامی پیامبرانی هستند که خدا متعال آنها را برانگیخته تا پیام اسلام انقلابی امام خمینی(ره) را در جهان غرب تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله محسن اراکی، دبیر کل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی و دومین گردهمایی رهیافتگان که عصر امروز در سالن علامه امینی پردیس مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت:  پیشنهاد می کنم از چند  شخصیت اروپایی و آمریکایی که در جریان انقلاب اسلامی متحول شده اند. بزرگانی هستند که به اندیشه انقلاب و امام(ره) خدمت کردند و کمتر از آنها نام برده می شود. انصافا شخصیت های برجسته و افتخارات درخشانی در جهان معاصر هستند، هرچند دستگاه های غربی سعی دارند نام آنها به فراموشی سپرده شود.

 وی ادامه داد: معتدم باید از شخصیت هایی که رهیافته به اسلام و انقلاب اسلامی و بخصوص پیرو انقلاب حضرت امام خمینی(ره) هستند علاوه بر تجلیل باید به جامعه جهانی معرفی شوند.

وی افزود: آقای رژه گارودی یکی از برجسته ترین ایدوئولوگ های جهان کومونیست بود که هنوز کتاب های او در بحث کومونیست بهترین مرجع است. ایشان در جریان انقلاب و در واقع با اندیشه انقلابی امام(ره) مسلمان شد. درباره امام(ره) کتاب و مقاله نوشت. در راه اسلام انقلابی امام دچار رنج ها و زحمت ها شد و او را در فرانسه به جرم تالیف یک کتاب به نام افسانه های اسرائیلی محاکمه کردند. نسل جوان ما باید بفهمد که چگونه غرب به دروغ دم از آزادی می زند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: شخصیت دیگری که می توان از آن یاد کرد آقای جان کوپر است. این شخصیت بزرگ به شهر قم آمد و از استاد بزرگوار ما شهید آیت الله مطهری استفاده کرد. ایشان یک فیلسوف و استاد برجسته کمبریج بود که با افکار انقلاب آشنا شد.

وی اضافه کرد: بنده آن موقعی که در انگلیس بودم با ایشان آشنا بودم و به ما کمک می کرد و ما هم از او استفاده می کردیم. جان کوپر در سفر به فرانسه در یک تصادف مشکوک از دنیا رفت. ما نسبت به این تصادف شک داریم و احتمال هم می دهیم که این تصادف ساختگی باشد.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: جان کوپر اصول کافی را به انگلیسی ترجمه کرده که از بهترین ترجمه ها است.

دبیر کل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهارداشت: از شخصیت دیگر که می توان از او یاد کرد آقای حامد الگار است. ایشان در حال حاضر در قید حیات هست و باید از این افراد تقدیر گردد که در فضای تاریک غرب توانستند در اسلام بدرخشند.

وی افزود: به هر حال این شخصیت ها در جهان غرب شخصیت های برجسته ای هستند. این ها مثل پیامبرانی هستند که خدا متعال آنها را برانگیخته تا پیام اسلام انقلابی امام خمینی(ره) را در جهان غرب تبیین کنند.

وی ادامه داد:  در جریان پیش از انقلاب اسلامی ایران، کسانی به اعتقادات اسلامی خود پایبند بودند نسل پیر و قدیمی جامعه اسلامی زندگی کرده در غرب بودند، اما بعد از انقلاب اتفاق دیگری افتاد و امروز نسل جوان مسلمان ساکن در غرب به اسلام روی آورده و پرچم اسلام را بر دوش خود می کشد.

آیت الله اراکی در بیان دلایل گرایش جوانان غربی به جریان های تکفیری، بیان داشت: یکی از دلایل تشویق مسلمان غربی به گرایش جریان هایی از قبیل القاعده و داعش این بود که غرب می خواست این نسل نو مسلمان که دارای شور اسلامی و انقلابی است را به سمت دیگری هدایت کند و یک اسلام دروغین را جای اسلام انقلابی خمینی(ره) جا بزنند.

وی در پایان با بیان برخورد دوگانه غرب تاکید کرد: بنده خود شاهد این قضیه بودم که سرویس های اطلاعاتی و امنیتی غربی - اروپایی چطور دانشجویان جوان پرشور انقلابی را برای پیوستن به گروه های تکفیری تشویق و ترغیب می کردند. در آن زمان بحث القاعده بود و گروه های تکفیری به راحتی انجمن و جلسه می گرفتند وخیلی آزاد بودند، در حالی که به ما اجازه نقل و انتقال کتاب نهج البلاغه را نمی دادند و حتی اجازه نمی دادند این کتاب را برای مطالعه در کتابخانه قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha