پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
غفوری

حجت الاسلام غفوری گفت:ما چه شعار وحدت حوزه و دانشگاه را بدهیم و چه ندهیم، بدنه حوزه و دانشگاه همواره روی وحدت حرکت کرده است، مهمترین توقعی که رهبرمعظم انقلاب دارند تبیین بیانیه برای مخاطبین خاص و مخاطبین عام در سطح هر گروه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حبیب الله غفوری شامگاه چهارشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: چهل سال است شعار وحدت حوزه و دانشگاه داده شده ولی جای یک کار تحقیقی و جامع راجع به اینکه تا کنون هر دو نهاد برای تحقق این شعار چه کرده اند، کماکان وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز در شرایطی حساس قرار داریم؛ چرا که بیانیه گام دوم انقلاب چشم انداز آینده انقلاب را به خوبی به تصویر کشیده و هم چهل سال گذشته را دقیق بیان کرده، گفت: هر آنچه از پیشرفت در جامعه رخ می دهد مربوط به عِلم وعالُم است.

مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب حوزه و دانشگاه است

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: رهبری فرمودند برای بیانیه گام دوم زحمت کشیدم و دیگران رابرای کار برروی بیانیه توصیه می کنم این روال برخلاف عادت های گذشته رهبر معظم انقلاب است لذا رسالت نخبگان جامعه بسیار سنگین است.

وی افزود: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب حوزه ودانشگاه است و هیچ تردیدی دراین امر نیست و هیچ کس جز اساتید حوزه و دانشگاه توان فهم کامل این بیانیه را ندارد.

حجت الاسلام غفوری ابراز کرد: اگر قرار است نقشه راه و خط مشی ۴۰ ساله آینده ایران اسلامی بزرگ ترسیم شود حتما باید توسط اساتید دانشگاه و حوزویان صورت گیرد.

وی عنوان کرد: بخشی از این بیانیه نیازمند کار تحقیقی است، البته بخش های مختلف بیانیه باید تشریح شود و ظرفیت های کشور برای تحقق آن پای کار بیاید.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه یادآور شد: آینده جامعه ما در بین طلاب، دانشجویان و دانش آموزان است، آینده ما متاثر از شرایط امروز دانشجویان، طلبه و نوجوان ما می‌باشد.

وی ادامه داد: آیا واقعا خروجی های دانشجو و طلاب در بخش تحصیلات تکمیلی و دروس خارج حوزویان متناسب با این سطح از درک وفهم و تفکر آینده نگری تربیت می شوند!؟.

حوزه علمیه و دانشگاه در ابتدا از اساس وحدت داشته‌اند  

حجت الاسلام غفوری اظهار داشت: یکی از مسئولیت های مهم حوزه و دانشگاه بازنگری راجع به خروجی های حوزه علمیه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه و دانشگاه در ابتدا از اساس وحدت داشته اند،  گفت: بدنه حوزه و دانشگاه بدنه تعهد و مسئولیت و دانش است، اگر سرعت رشد علمی کشور ۱۰ برابر سرعت رشد علمی دنیا است و اگر رتبه ۱۶ علمی جهان توسط ایران اسلامی کسب می شود به دلیل بدنه دانش، تعهد وتقوا است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به اینکه دانشگاه ها و حوزه های تنها مرکز تولید علم در جامعه هستند متذکر شد: به عنوان مثال حدود ۳۵۰۰ اثر که غالبا صاحب رتبه هستند در ۳ سال اخیر توسط فضلا حوزوی تولید شده که تلخیص این آثار تولید شده در زمینه علوم انسانی ۳۱ جلد کتاب است.

وی ابراز کرد: ما چه شعار وحدت حوزه ودانشگاه را بدهیم و چه ندهیم، بدنه حوزه و دانشگاه همواره روی وحدت حرکت کرده و مهمترین توقعی که رهبر معظم انقلاب دارند تبیین بیانیه برای مخاطبین خاص و مخاطبین عام در سطح هر گروه است.

ادامه تحصیل ۱۰ هزار طلبه حوزوی در دانشگاه

وی یادآور شد: حدود ۱۰ هزار نفر از طلاب علوم دینی بعد از تحصیل حوزوی، تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه گذراندند و البته روند بلعکس هم وجود دارد، اظهارداشت: نوع ارتباط حوزه و دانشگاه باید با جامعه به روز شود که ابزار کار ما در تبیین بیانیه می شود، بیشترین کسانی که داوطلب تحصیل علوم حوزوی از بدنه دانشگاهی بودند و ماندگار هم شدند از رشته های دانشگاهی فنی و مهندسی کشور هستند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha