چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، گفت: ذکر لفظی و زبانی اولین مرتبه ذکر است و مراد از ذکر لفظی حرف لقلقه زبان نمی باشد؛ چرا که اگر توجه به معنای الفاظ نباشد هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، صبح امروز در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه طالبیه تبریز اظهار کرد: ذکر الهی چون نسیم فرحبخش، حیات معنوی را به انسان هدیه می کند.

وی ادامه داد: قلب خسته و افسرده انسان با یاد خدا طراوت می یابد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: ذکر و یاد خدا از مهم ترین عوامل رسیدن به قرب الهی است که انسان را از جهان ماده به عالم معنا و معنویت می رساند.

وی ادامه داد: ذکر در لغت به معنای یاد کردن است، خواه با زبان یا با قلب یا با هردو باشد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: ذکر لفظی و زبانی، اولین مرتبه ذکر است و مراد از ذکر لفظی حرف لقلقه زبان نمی باشد؛ چرا که اگر توجه به معنای الفاظ نباشد هیچ ارزشی ندارد.

وی افزود: ذکر قلبی دومین مرتبه ذکر است یعنی توجه به خداوند از دل انسان بجوشد و به زبان جاری شود، هر چند حتماً لازم نیست به زبان جاری شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: یاد کردن خدا در تمامی احوال سومین مرتبه ذکر است و اینکه انسان حتی یک لحظه هم از یاد خدا غافل نباشد و در تمامی اوقات خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خویش بداند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha