شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
همایش طلیعه حضور بانوان حوزوی یزد در اردکان آغاز به کار کرد+عکس

امام جمعه اردکان گفت: جهاد امروز بانوان طلبه، تحصیل علم، تهذیب نفس و تبلیغ دین به شمار می رود و کسی که پا در راه طلبگی می گذارد جلودار آن اولیای الهی، ائمه و علما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر، در همایش طلیعه حضور بانوان جدید الورود مدارس علمیه خواهران استان یزد با قرائت حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد: «افضل اعمال نماز اول وقت و دوم نیکی به پدر و مادر و سوم جهاد است» که در صورت عمل به آن در زندگی شخصی و اجتماعی، در سعادت دنیا و آخرت ما تأثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد:جهاد واژه ای مطلق شامل انواع جهاد است که فقط جهاد با شمشیر نیست بلکه جهاد با مال مقدم بر جهاد با جان است و جهاد یعنی تلاش و کوشش خالصانه برای خدا و جهاد امروز ما طلاب و روحانیون خوب درس خواندن است.

امام جمعه اردکان یکی دیگر از عرصه های جهاد برای طلاب را تحقیق و پژوهش دانست و افزود: اگر یک کارگر کارخانه به صورت سه شیفت در طول هفته کار می کند شما طلاب هم می توانید لااقل هشت ساعت در روز را به درس خواندن اختصاص دهید و در واقع جهاد شما خوب درس خواندن و تهذیب نفس است.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر خاطرنشان کرد: همانطور که در برابر آمریکا می ایستیم دربرابر نفس هم باید بایستیم و با صفات و اخلاق بد مبارزه کنیم و از خدا برای درمان رذایل اخلاقی کمک بخواهیم و نمازها را در اول  وقت ادا کنیم.

وی یکی دیگر از عرصه های جهاد برای بانوان طلبه را «تبلیغ» عنوان کرد و گفت: تبلیغ راه انبیای الهی است چون انبیا، معارف الهی را به مردم می رساندند و طلاب هم معارفی که می آموزند را باید به مردم یاد دهند.

امام جمعه اردکان بیان کرد: شاید فاصله ما تا پیامبران زیاد باشد ولی مسیر ما یکی است و کسی که پا در راه طلبگی می گذارد جلودار آن اولیای الهی، ائمه و علما هستند و باید شکرگزار خداوند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر تأکید کرد: اگر قدر و قیمت این مسیر را ندانیم و تلاش و کوشش هم برای رسیدن به نتیجه نکنیم، امکان انحراف وجود خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: اگر بدانیم در چه مسیری قدم گذاشته ایم دائما شکر گذار الهی هستیم چون علم آموزی هم نوعی جهاد است و هم توفیق بزرگی است که دائما باید تلاش و کوشش برای زیاد شدن علم خود نماییم.

امام جمعه اردکان به زندگی پرفراز و نشیب برخی علمای اسلام در دوران حیاتشان اشاره کرد و گفت: آن ها هم از همین فرصت ۲۴ ساعت در روز استفاده می کردند و با رنج و مشقت توانستند به مدارج بزرگ علمی برسند.

حجت الاسلام والسملمین شاکر در اظهارداشت: شهر اردکان مأمن علما و فرهیختگانی همچون آیت الله العظمی فاضل اردکانی معاصر شیخ انصاری، شهر آیت الله حاج ملا محمد حایری، شهر آیت الله فکورمشهور به زاهد، شهر آیت الله محقق داماد مشهور به استاد الفقها و المجتهدین است که اکثر مراجع امروز ما شاگرد ایشان بوده اند و از دیگر علمای دهه های اخیر هم می توان آیت الله خاتمی مجتهد روشنفکر و آیت الله بهجتی «شفق» شاعر انقلاب و بسیاری از علما و صلحا و سرداران شهید از جمله عاصی زاده، اشاره کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha