جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام یوسفی

حوزه/ رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم، گفت: طرح جامع بانکداری توسط فضلا و صاحب نظران حوزه علمیه قم تأیید نشده است و به غیر از جریمه تأخیر اشکالات متعدد دیگری نیز دارد که کمیته مالی و پولی حوزه برخی از آنها را به شکل دقیق بررسی و منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد علی یوسفی امروز در ابتدای درس فقه خود با اشاره به تصویب کلیات طرح بانکداری در مجلس شورای اسلامی و اشکالات مطرح شده از سوی برخی علما و فضلای حوزه علمیه نسبت به آن، گفت: شب گذشته در برنامه گفت و گوی ویژه خبری ساعت 22:30 شبکه دو، یکی از طراحان طرح جامع بانکداری مدعی شد که تنها یکی از علما و فقط نسبت به یک بند از این طرح ایرادی داشتند که ظرف همین هفته خدمتشان خواهیم رسید و مسأله را توضیح خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی افزود: چطور این ادعا را مطرح می کنند در حالی که حضرت آیت الله نوری همدانی همین دیروز گفتند:  ما به این طرح اشکالات متعدد داریم و با این طرح به این کیفیت مخالفیم. همچنین ایشان از طراحان طرح خواستند تا قبل از تصویب نهایی طرح با حوزه و علمایی که در این رشته صاحب نظر هستند بنشینند و موضوع را حل کنند. همچنین حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به یک استفتا که در فضای مجازی هم منتشر شده است گفتند: ادعای تأیید این طرح توسط ایشان صحیح نیست.

وی ادامه داد: در جلسه ای که خدمت حضرت آیت الله جوادی آملی رسیده بودیم ایشان نیز گفتند: اگر قرار است این طرح مورد تأیید علما باشد باید طرح را رسما بیاورند تا به شکل رسمی آن را امضا و تأیید کنیم. همچنین حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز تأکید کردند برای حل مشکلات متعدد طرح جدید بانکداری باید این طرح به نظر رهبر انقلاب و بعضی از کارشناسان خبره در بحث اقتصاد و فقه برسد تا مشکلات دینی و علمی آن حل شود.

این استاد سطح عالی حوزه خاطرنشان کرد: به هر حال این طرح توسط فضلا و صاحب نظران حوزه علمیه قم تأیید نشده است و به غیر از جریمه تأخیر اشکالات متعدد دیگری نیز دارد که کمیته مالی و پولی حوزه برخی از آنها را به شکل دقیق بررسی و منتشر کرده است و جا دارد طراحان طرح با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به وضع قوانینی که مربوط به سرنوشت همه جامعه اسلامی است، به ویژه در امور مهمی مانند حوزه بانکداری اقدام کنند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    احسنت