پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: هر وحدتی که غیر از محوریت توحید شکل بگیرد نابودشدنی است و این وحدتِ توحیدی است که برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبداکریم عابدینی، عصر امروز در هم‌اندیشی حوزویان و دانشگاهیان شهرستان بوئین ‌زهرا، با گرامی داشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید مفتح اظهار کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی شخصیت‌هایی مانند شهیدان مفتح، مطهری، بهشتی، باهنر، رجایی و سایر چهره‌ها در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه نقش بسزایی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ چند سال گذشته کشور، نفرات زیادی دغدغه وحدت حوزه و داشگاه را داشته‌اند، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به فرمان امام خمینی(ره) از سراسر کشور دانشجویان و حوزویان با یکدیگر ارتباط گرفتند و همایش‌های مختلفی را برگزار کردند که این مهم منشاء خیر بسیار زیادی در کشور شد و وحدت حوزه و دانشگاه را به یک حرکت عمومی و مردمی تبدیل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به تعبیر درستی که باید از وحدت براساس آیات قرآن کریم در جامعه به وجود بیاید، عنوان کرد: در طول تاریخ اسلام شاهد این هستیم که اجتماعات زیادی از جمله در داستان به آتش انداختن حضرت ابراهیم (ع)، شعب ابی طالب، عاشورا و ... برخلاف نگاه توحیدی به وجود آمده که این وحدت‌ها از نگاه قرآن کریم و نگاه اسلام مورد تایید نیست.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ چند سال گذشته کشور، نفرات زیادی دغدغه وحدت حوزه و داشگاه را داشته‌اند، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به فرمان امام خمینی (ره) از سراسر کشور دانشجویان و حوزویان با یکدیگر ارتباط گرفتند و همایش‌های مختلفی را برگزار کردند که این مهم منشا خیر بسیار زیادی در کشور شد و وحدت حوزه و دانشگاه را به یک حرکت عمومی و مردمی تبدیل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به تعبیر درستی که باید از وحدت براساس آیات قرآن کریم در جامعه به وجود بیاید، بیان کرد: در طول تاریخ اسلام شاهد این هستیم که اجتماعات زیادی از جمله در داستان به آتش انداختن حضرت ابراهیم (ع)، شعب ابی طالب، عاشورا و ... برخلاف نگاه توحیدی به وجود آمده که این وحدت‌ها از نگاه قرآن کریم و نگاه اسلام مورد تایید نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نتیجه تقوا کسب دانایی و توانایی برای انسان‌هاست،  وکسب دانایی و توانایی سبب پیشرفت انسان و کسب بصیرت می‌شود که اگر این مهم در بین اشخاص و جامعه به وجود بیاید سبب موفقیت و پیشرفت آنها خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به موضوع اهمیت «تسلیم بودن در برابر حق»، افزود: ملاک قرآن کریم در این آیه تسلیم در برابر استکبار و هواهای نفسانی و شیطانی نیست و این مهم باید در راستای عبادت، بندگی و ارزش‌های دینی اتفاق بیفتد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه اگر کسی این سه سرمایه عظیم را داشته باشد می‌تواند به عنوان یک عنصر خوب برای وحدت‌آفرینی به حساب بیاید،  اظهار کرد: هنگامی که یک جامعه به وحدت رسید باید برای حفظ آن هم تلاش شود و اگر کسی در زمینه حفظ وحدت کوتاهی کند در قیامت جزو "روسیاهان" محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر وحدتی که غیر از محوریت توحید شکل بگیرد نابودشدنی است و این وحدتِ توحیدی است که برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه ریشه وحدت «حوزه و دانشگاه» با وحدت «علم و دین» به یک معنا است، افزود: خیلی‌ها تلاش کردند فضای حاکم بر کلیساها را به نوعی ترتیب دهند که اشخاص و جامعه یا باید دنبال علم باشند یا دین، که این تصور اشتباهی محسوب می‌شود.

امام جمعه قزوین افزود: پیوند بین علم و دین ناگسستنی است، چرا که اولین آیات قرآن کریم هر فاصله‌ای را بین علم و دین بر می‌دارد و جنگی که بین علم و دین به وجود آمده ساختگی و با حیله و نیرنگ دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه یکی از مبانی محکم در اتحاد حوزه و دانشگاه این است که باید به وحدت بین علم و دین اعتقاد داشته باشیم، تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی شواهد موثر و مهمی در زمنیه وحدت حوزه و دانشگاه وجود دارد و امروز وحدت حوزه و دانشگاه اوضاع خوبی دارد که امیدواریم با توان و ظرفیت بیشتری دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha