پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با گلایه از اینکه در سال‌های اخیر از کشورهای اسلامی شرق آسیا غافل بوده ایم، گفت: متاسفانه برخی از سیاسیون ما، غرب را تنها مرکز رسیدگی به آرزوهای خود می‌دانند و همه دنیا را در آمریکا خلاصه می کنند و این کشور را به عنوان کدخدا می پندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با تاکید بر اینکه باید در زندگی نسبت به معاد توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اظهار داشت: نماز دارای ابعاد فردی و اجتماعی است که نباید از هیچکدام از آنها غافل شویم.

وی افزود: یکی از دلایلی که با مشکلات اقتصادی امروز در جامعه مواجه هستیم، عدم توجه به نماز می باشد و اینکه متاسفانه، جامعه ما، جامعه ای اهل نماز نیست.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه انتخابات نزدیک است و باید در انتخاب خود مراقب باشیم، یادآور شد: یکی از شاخصه‌های مسئول نظام اسلامی، توجه او به نماز است و لذا در زمان انتخابات باید به این موضوع نیز حتما توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کوالالامپور، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر از کشورهای شرقی و اسلامی غافل بوده‌ایم و نسبت به این کشورها بی توجهی صورت گرفته است.

برخی از سیاسیون، غرب را تنها مرکز رسیدگی به آرزوهای خود می دانند

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: متاسفانه برخی از سیاسیون ما، غرب را تنها مرکز رسیدگی به آرزوهای خود می‌دانند و همه دنیا را در آمریکا خلاصه می کنند و این کشور را به عنوان کدخدا می پندارند.

وی این سیاست را اشتباه استراتژیکی سیاسیون دانست و گفت: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی در کشورهای اسلامی و شرق آسیا وجود دارد که در این سال‌ها از آن غافل بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: عقلانیت نیز حکم می کند تا به جای اینکه به سمت آمریکای بدون منطق که تنها به دنبال منافع خودش است، برویم، به سمت کشورهایی حرکت کنیم، که حداقل اهل تعامل هستند.

وی معنای شعار، نه شرقی، نه غربی را حفظ استقلال کشور دانست و گفت: البته این شعار به این معنی نیست که نباید با کشورهای غربی و شرقی تعامل کرد؛ بلکه ما با همه دنیا تعامل خواهیم کرد و این آمادگی وجود دارد.

هدف آمریکا از تعامل، تسلیم نظام اسلامی است

وی خاطر نشان کرد: بر همگان ثابت شده است که آمریکا و غرب اهل تعامل نیستند، بلکه منظور آنها از تعامل، تسلیم نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آمریکا با کشورهایی همچون کره شمالی نیز مذاکره کرد، اما نتیجه‌ای به ثمر ننشست، ابراز داشت: رئیس جمهور در سفر خود باید به کشورهایی چون ترکیه و مالزی توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره اینکه نباید به دنبال میانجیگری ژاپن باشیم، یادآور شد: این راه، مسیری است که طی شده و نتیجه ای هم از آن دریافت نشده است چرا که با کسی که دنبال سلطه است، هیچگاه نمی‌توان تعامل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی  با اشاره به اتفاقات اخیر در منظقه، اظهار داشت: ما می‌توانستیم برای کم کردن آثار تحریم‌ها به منطقه و ظرفیت‌های آن بیشتر توجه داشته باشیم که متاسفانه از آن هم غافل بوده‌ایم.

وی ذوق زدگی برخی از سیاسیون برای مذاکره با غرب را، حاکی از خود باختگی آنها دانست و گفت: تنها ابر قدرت در عالم خدا است و این موضوعی است که این افراد فراموش کرده اند.

در انتخابات از هیچ شخص و گرایشی حمایت نخواهم کرد

وی با تاکید بر اینکه بنده در انتخابات ورود مستقیم نخواهم داشت، یادآور شد: برای ما حضور حداکثری مردم در انتخابات مهم است و شایعات مربوط به گرایش اینجانب به برخی از افراد ساخته اذهان برخی از  افراد است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در انتخابات، افراد را باید با شاخصه‌هایی که حضرت علی(ع) به مالک اشتر در مورد مسئول نظام اسلامی مطرح کرده اند، مقایسه کنیم، خاطر نشان کرد: وقتی نماینده مجلس انتخاب می‌شود دیگر نماینده همه مردم است و لذا باید مراقب انتخاب خود باشیم.

وی با اشاره به روز جمعیت، رشد جمعیت در استان همدان را نامطلوب توصیف کرد و گفت: این معضلی است که باید به صورت ویژه و جدی به آن توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: البته برخی از افراد مشکلات اقتصادی را علت عدم فرزند آوری مطرح می‌کنند اما در حالی که خانواده‌های متمکن‌تر کم فرزندتر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha