پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام واحدی

حوزه/ امام جمعه همدان گفت:حوزه‌های علمیه خواهران باید نقش مربی‌گیری داشته باشند چراکه نقش مربی‌گیری زنان بسیار بالا است و بانوان باید این امر را بپذیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه های علمیه خواهران استان همدان اظهار کرد: یکی از مسائل مورد توجه قرآن کریم تربیت است که عالَم را عالم تربیت معرفی کرده و تعهد تربیت را از انسان گرفته که مربی خود را بشناسد و مورد تربیت خداوند قرار گیرد.

وی ادامه داد: مربی انسان خداوند است و نقشی بالاتر از تربیت برای انسان وجود ندارد که انبیای الهی نیز در این جهت حرکت کردند و نقش مربی‌گری را در جامعه بر عهده داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی با بیان اینکه تاکنون حوزه علمیه خواهران برکات فراوانی داشته است، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران باید نقش مربی‌گیری داشته باشند چراکه نقش مربی‌گیری زنان بسیار بالا است و بانوان باید این امر را بپذیرند.

وی اضافه کرد: لازم است که حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه خانواده باید بسیار حساس ورود پیدا کند زیرا ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه خانواده است.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: فردی که می‌خواهد در خانواده مربی‌گری کند در حوزه‌های علمیه خواهران باید تربیت شود لذا طلبه حوزه علمیه خواهران باید هم مربی خانوادده باشد و هم مربی خانواده تربیت کند و این اساس کار حوزه علمیه خواهران است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است که به خوبی در سطح کشور توسعه پیدا کرد و شاهد گام‌های ارزشمندی از سوی آن بوده‌ایم و خوشبختانه کادر مدیریتی حوزه علمیه استان باهم همراه هستند و با همدلی و مشورت کار را پیش می‌برند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین شعبانی حوزه‌های علمیه خواهران در تربیت دینی جامعه بسیار مؤثر دانست و گفت:  خواهران طلبه در توسعه در فرهنگ دینی خانواده بسیار تاثیرگذار و مهم هستند بنابرین خواهران طلبه باید در این زمینه ورود کاملی داشته باشند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های بانوان در زمینه‌های مختلف از جمله تربیت دینی خانواده‌ها و جامعه از جمله برکات انقلاب اسلامی است و ما باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha