جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / نشست بررسی منابع پایدار حوزه علمیه

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: قطعا نتیجه تقویت حوزه‌ها، جلوگیری از بسیاری از آسیب‌ها، خصوصا در حاشیه شهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در نشست بررسی منابع پایدار حوزه علمیه همدان، با بیان این که در این جلسات، سود شخصی دخیل نیست، اظهار داشت: اینجا دور هم جمع شده‌ایم تا در مورد فرهنگ و دین صحبت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، یادآور شد: قطعا نتیجه تقویت حوزه‌ها، جلوگیری از بسیاری از آسیب‌ها، خصوصا در حاشیه شهر می‌شود.

امام جمعه همدان افزود: با ایجاد یک خانه عالم در برخی از این مناطق، از همان پولی که باید در آینده برای ترک اعتیاد در کمیپن‌ها خرج شود، می‌توان به صورت ریشه‌ای از ترویج این آسیب‌ها جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر چه اینجا بیشتر تقویت شود، کنترل بیشتری بر آسیب‌ها اعمال می‌شود، ابراز داشت: برگزاری این جلسات هم کار دینی است، هم وظیفه و هم دچار آسیب نمی‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به مشکلات اقتصادی طلاب، خاطر نشان کرد: بنده هر روز در کلاس درس با بسیاری از طلاب ارتباط دارم و از نزدیک از وضعیت زندگی آنها اطلاع دارم، البته این مسائل مربوط به همه مردم است و همه با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، اما تفاوت در این است که طلاب بسیاری از کارها را نمی‌توانند انجام دهند.

وی در ادامه، تعامل اوقاف و سازمان تبلیغات را برای رفع برخی از مشکلات طلاب خواستار شد و گفت: اوقاف در نیت واقف می‌تواند با تفسیرهایی در وقف‌هایی که قابلیت تفسیر دارد، به حوزه کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: عمده وقف‌های ما برای مجلس امام حسین(ع) و مجالس روضه خوانی است، اما بنده فکر می‌کنم مجالس امام حسین(ع)، همین حوزه‌ها است.

وی با بیان اینکه مسکن سازمانی طلاب، با مسکن سازمانی ادارات دیگر متفاوت است، ابراز داشت: تجمع طلاب در یک بخش شهر موضوع جالبی نیست، چرا که برای تبلیغ در شهر باید این منازل پراکنده باشد.

امام جمعه همدان به نقش هیئت امنا مساجد در رفع مشکلات خانه عالم اشاره کرد و گفت: اگر هیئت امنای ما فعال باشند، ساختن خانه عالم کار سختی نیست، بنابراین باید هیئت امناها را آموزش دهیم تا بخشی از کارها به سمت مردمی شدن پیش برود.

وی در پایان خواستار تخصیص بودجه حوزه همدان شد و گفت: در سطح استان پروژه‌های نیمه کاره ای وجود دارد که نیازمند دریافت بودجه برای اتمام کار هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha