شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان هیئت را پایگاهی برای بصیرت افزایی عنوان کرد و گفت: با جرات می توان گفت که هیئت رزمندگان اسلام تا حدودی به آن هیئت ایده آل در تراز انقلاب نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در پنجمین همایش استانی خادمین هیئت رزمندگان ثارالله همدان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه که همزمان با شروع چهل سال دوم انقلاب اسلامی است، بر روی موضوع تمدن سازی و جامعه سازی بسیار تاکید دارند.

وی افزود: برای اینکه جامعه اسلامی به سمت ظهور حرکت کند، باید همه دغدغه‌مندان برنامه‌ها و تصمیمات خود را در جهت ظهور اجرایی کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه تحقق تمدن سازی اسلامی و مدینه فاضله بدون حضور امام امکان ندارد، خاطر نشان کرد: هیئت‌ها برای موفقیت در پیش برد اهداف خود، باید نسبت به مسئله ولایت و امامت بسیار حساس باشند.

وی اعضا هیئت رزمندگان را اهل میدان جهاد دانست و گفت: هیئت رزمندگان به معنای رزمندگان دیروز در جبهه و جنگ نیست، بلکه منظور کسانی است که در همه زمان‌ها رزمنده می‌باشند و اهل جهاد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: اعضا این هیئت دیروز در خاکریز مشغول جهاد بودند و امروز در هیئت‌ها به جهاد می‌پردازند و لذا هیئت‌ها باید مساله ولایت را برای جامعه جا بیندازند و این اصلی‌ترین نحوه خدمت آنها به انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه هیئت تنها به معنای عزاداری نیست، یادآور شد: متاسفانه برخی از هیئت‌ها برای ولی خدا عزاداری می‌کنند، اما دنباله رو ولی خدا نیستند، در حالی که عزاداری، زمینه ساز برای حرکت کردن به سمت ولی خدا باید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ابراز داشت: قطعا وظیفه اصلی هیئت در تراز انقلاب، بیان کردن و تبیین ضرورت حضور ولایت برای مردم است.

وی تربیت عمار برای انقلاب را، ثمره هیئت در تراز انقلاب دانست و گفت: حضرت حجت نیاز به ۳۱۳ یار دارد، اما این یاران در کجا باید تربیت شوند؟ آیا خیابان‌ها و ادارات ما محلی برای رشد این افراد می باشد؟

امام جمعه همدان ابراز داشت: هیئت جایی برای عزاداری صرف نیست بلکه جایی برای تربیت است، و در هیئت رزمندگان، این وظیفه بر عهده رزمندگان دیروز است که باید رزمندگان فردا را تربیت کنند.

وی با بیان اینکه در هیئت باید فضای عواطف عاقلانه را ایجاد کنیم، یاداور شد: در هیئت، عشق ورزی به امام باید عاقلانه باشد و این وظیفه خادم هیئت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان  هیئت را پایگاهی برای بصیرت افزایی عنوان کرد و گفت: با جرات می توان گفت که هیئت رزمندگان اسلام تا حدودی به آن هیئت ایده آل در تراز انقلاب نزدیک است.

وی با بیان این که هیئت رزمندگان همان طور که از اسمش معلوم است سیاسی است، اظهار داشت: البته این سیاسی بودن به معنای سیاست زدگی و وابسته بودن به جریانات و اشخاص نیست، بلکه به معنای حرکت بر محور دستورات ولی فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با اشاره به حضور جوانان در هیئت رزمندگان، یادآور شد: حرکت شتابنده به سمت تمدن نوین اسلامی با حضور جوانان اتفاق می‌افتد و لذا امروز نیازمند حضور آنها در جامعه هستیم، البته در کنار حضور جوانان، به تجربه، مشورت و حضور میدانی بزرگان نیز محتاج هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha