جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماز

حوزه/ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌ و پرورش کردستان گفت: ۲۸ هزار دانش آموز در سراسر استان کردستان در طرح انشای نماز شرکت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، نعمت‌الله مرادی با اعلام این خبر اظهار داشت: توسعه فرهنگ نماز و انس با قرآن از اولویت های مهم آموزش و پرورش در مدارس استان است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش ‌و پرورش کردستان افزود: در حال حاضر نماز جماعت در تمام مدارس استان کردستان برپا و در کنار فعالیت ۸۳۰ نفر از فرهنگیان بعنوان ائمه جماعت ۱۵۰ نفر از روحانیون و ماموستایان دینی استان نیز بعنوان ائمه جماعت در مدارس استان جذب شده‌اند.

وی ادامه داد: در کنار بهره‌مندی از ظرفیت ۹۸۰ نفر از فرهنگیان و جامعه روحانیون که در قالب ائمه جماعت در مساجد حضور فعال و مستمر دارد تعدادی از ادارات نیز در روزهای مشخصی ائمه جماعت ادارات خود را به مدارس استان اعزام می‌کنند.

مرادی در ادامه به برگزاری آزمون انشای نماز در سطح مدارس استان اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره از مسابقات که از امروز آغاز شده است در مجموع ۲۸ هزار نفر از دانش‌آموزان کردستانی شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۵ هزار دانش‌آموز در آزمون انشای نماز شرکت کردند، که براساس آمار موجود امسال ۳۰ درصد شرکت کنندگان در این مسابقات رشد داشته است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش‌آموزان پایه هفتم تا چهارم متوسطه در این مسابقات شرکت کرده و این آزمون در دو بخش انشای نماز و صحیح‌خوانی نماز برگزار می‌شود.

مرادی اظهار داشت: در بخش انشای نماز در زمینه آداب و نظم حرکات نماز، آرامش و طمأنینه، قیام، رکوع، سجود و قعود آزمون گرفته می‌شود و در بخش صحیح خوانی نیز صوت و لحن موردتوجه قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha