جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی

حوزه/ رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی گفت: امروز مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث به مرجعیت علمی در حوزه علوم دینی، که هدف اصلی جامعة‌المصطفی است، بسیار نزدیک شده است و البته برای تحقق کامل آن باید گام‌های بلند دیگری برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین‌ رضایی اصفهانی،در گردهمایی دانش‌پژوهان مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث با حضور رئیس جامعةالمصطفی در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد،با اشاره به تحصیل بیش از هزار دانش‌پژوه از پنجاه ملیت در این مجتمع، ابراز داشت: مجتمع قرآن و حدیث از نظر تنوع رشته‌ای، بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی و حدیثی کشور به شمار می‌آید و با اجرای طرح تحول آموزشی، رشته‌ها و گرایش‌های ارائه‌شده به پنجاه مورد می‌رسد که در ایران و جهان اسلام بی‌همتاست.

رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، با اشاره به تحصیل بیش از پانصد دانش‌پژوه در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، اظهار داشت: امروز مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث به مرجعیت علمی در حوزه علوم دینی، که هدف اصلی جامعة‌المصطفی است، بسیار نزدیک شده است و البته برای تحقق کامل آن باید گام‌های بلند دیگری برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌  رضایی اصفهانی ادامه داد: تاکنون، دو همایش بین‌المللی و ملی به همت مجتمع برگزار شده و همایش «مبانی قرآنی- حدیثی بیانیه گام دوم انقلاب» نیز هم‌اکنون در حال برگزاری است.

وی تدوین 65 متن درسی را به دست استادان مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، یکی از دستاوردهای علمی مجتمع برشمرد و گفت: برخی از رشته‌های علمی مجتمع، مانند رشته تفسیر تطبیقی، در دانشگاه‌های دیگر کشور نیز در حال برگزاری است.

رئیس مجتمع قرآن و حدیث، طرح تحول آموزشی را حرکتی عظیم و رو به جلو برای مجتمع دانست و اذعان داشت: در کنار این طرح بزرگ، طرح‌های نوآورانه دیگری مانند طرح حاملان قرآن (حفظ قرآن)، طرح وقف و اهدای کتب درسی به طلاب و طرح انصار و مهاجرین (تربیت مربی اخلاق) با استقبال خوب طلاب اجرا شده است. موفقیت‌های این مجتمع نتیجه تلاش جمعی مسئولان، استادان، کارکنان و طلاب و نیز همراهی و حمایت ویژه مسئولان سازمان مرکزی جامعةالمصطفی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha