پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آموزش و پرورش

حوزه/ مهمترین مخاطبان مقام معظم رهبری برای پیمودن مسیر پیشرفت و عدالت کشور در بیانیه گام دوم، جوانان هستند که از هم اکنون باید برای تربیت آنان اقدام کرد تا رسالت تمدنی بسیار مهمی که بر عهده آنها گذاشته شده بر زمین نماند.

خبرگزاری حوزه |  سیزدهمین هم‌اندیشی سالانه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد آغاز شد. کار خوبی که در این دوره اتفاق افتاده بود، پیش بینی کارگروه های تخصصی بود که حقیر هم با توجه به اعلام آمادگی در کارگروه «همکاری در توسعه کمی و کیفی مدارس وابسته به حوزه های علمیه» عضو این کار گروه بودم.

در جلسه اول کارگروه به چند نکته اشاره کردم که به نظرم بدون توجه به این نکات نمی توان تحولی عملی در ساحت تربیت و پرورش جامعه دانش آموزی برداشت.

خلاصه این مباحث بدین قرار است:

۱-به دلیل رسالت تربیتی حوزه های علمیه توقع این است که حوزه های علمیه در محتوا، نظارت و اداره همه مدارس آموزش و پرورش کشور مشارکت داشته باشند.

۲-پیشنهاد می شود رشته «علوم انسانی» به رشته «معارف اسلامی و علوم انسانی» تبدیل شود و برنامه های جاری در مدارس معارف پس از تکمیل و به روزرسانی در همه کشور جاری گردد.

۳-تربیت دینی دانش آموزان از مقطع دبستان باید در دستور کار متولیان آموزش و پرورش قرار بگیرد؛ لذا اختصاص مدارس معارفی به دبیرستان ها باید به مقطع دبستان و متوسطه اول نیز تعمیم پیدا کند.

۴-توسعه و تقویت مدارس طرح امین نوع اول ضرورتی اجتناب ناپذیر است که می تواند بسیاری از کاستی های تربیتی وضعیت موجود در مدارس را جبران کند.

۵-با توجه به اینکه رویکرد دولت توسعه مدارس غیردولتی است لازم است حوزه های علمیه زیر ساخت های لازم و نیروی انسانی آموزش دیده و کارآمد را به منظور تعالی بخشی به عرصه علمی و تربیتی جامعه فراهم آورد تا با سالمترین فضا و پائین ترین قیمت، نظام آموزشی و پرورشی کشور را سامان بخشی نمایند.

یادمان نرود مهمترین مخاطبان مقام معظم رهبری برای پیمودن مسیر پیشرفت و عدالت کشور در بیانیه گام دوم، جوانان هستند که از هم اکنون باید برای تربیت آنان اقدام کرد تا رسالت تمدنی بسیار مهمی که بر عهده آنها گذاشته شده بر زمین نماند.

حجت الاسلام محمد استوار میمندی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha