شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله سید محمد مهدی موسوی خلخالی

حوزه/ آیت الله سید محمدعلی شیرازی به مناسبت ارتحال آیت الله موسوی خلخالی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمدعلی شیرازی در پی ارتحال حضرت آیت الله سید محمدمهدی موسوی خلخالی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(إنَّا لله و إنا إلیه راجعون)

(إذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء)

رحلت عالم ربانی و فقیه گرانسنگ حضرت آیةالله آقای حاج سید محمدمهدی موسوی خلخالی(رضوان الله تعالی علیه) موجب تأسف شدید و تأثر و تألم عمیق گردید.

ایشان به حق از مفاخر حوزه های علمیه و پرچمداران گرانمایه فقه و فقاهت و یکی از اسطوانه های دینی و علمی شیعه بودند که عمر شریف و مبارک خود را در راه نشر معارف عالیه اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم الصلوة والسلام) و تربیت طلاب و فضلاء در حوزه های علمیه نجف اشرف، تهران و مشهد مقدس و تألیف و تصنیف کتب فقهی و اعتقادی صرف نموده و در طول عمر پربرکتشان جمع زیادی از شیفتگان علم و فضیلت از محضر پرفیضشان کسب دانش و معنویت نمودند.

تقویت برنامه های مذهبی و تعظیم شعائر الهی بخصوص مهدویت از طریق برگزاری مراسمات باشکوه جشن میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) در تهران و مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) در مشهد مقدس و ترویج فکری و عملی آنها، از دیگر امتیازات و خدمات ایشان بود که موجب بهره مندی وسیع مردم می شد.

اینجانب که سابقه ارادتم به ایشان و علقه و علاقه فیمابین به بیش از ٥٠ سال قبل در نجف اشرف بر می گردد، این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس ولی الله الأعظم(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) و به محضر مبارک مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه و بیت مکرم ایشان و عموم ارادتمندان معظم له تسلیت عرض نموده و مردم مؤمن و شریف مشهد مقدس را به حضور گسترده در مراسم تشییع پیکر آن فقید سعید دعوت می نمایم.

در جوار مرقد مطهر و ملکوتی حضرت ثامن الحجج(علیه الصلوة والسلام) از خداوند متعال برای آن فقید سعید و رادمرد فقه و فقاهت و خلوص و معنویت، علوّ درجه و رفعت مقام و حشر با أولیاء طیبین و طاهرین(علیهم السلام)، و برای خاندان معظم و آقازادگان مکرم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می نمایم.

١٣٩٨/٩/٣٠ 

سید محمدعلی شیرازی

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha