شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: وجه مشترک دغدغه مندی مسئولان و فرهیختگان آسیب های اجتماعی است که اگر چاره ای اندیشیده نشود همه آحاد جامعه را در معرض خطر قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت السلام والمسلمین محمد استوار میمندی، عصر دوشنبه در سمینار آسیب های اجتماعی که در سالن وحدت دانشگاه فنی مهندسی شهید باهنر شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه  آسیب های اجتماعی تنها اختصاص به کشور ما ندارد، اظهار داشت: همه کشورها با توجه به هنجارها دچار این مشکل هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: وجه مشترک در دغدغه مندی  مسئولان و فرهیختگان، آسیب های اجتماعی است که اگر چاره ای اندیشیده نشود همه آحاد جامعه را در معرض خطر قرار می دهد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، اعتیاد و طلاق را جزء آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: باید کاری کنیم که ازدواج ها را به سوی ازدواج موفق سوق دهیم.

وی، سست شدن بنیان خانواده را از دیگر آسیب های اجتماعی بر شمرد و عنوان کرد: قائل شدن احترام برای بزرگترها و رعایت حریم بزرگترها خوبی هایی دارد که می تواند جلوی بسیاری از آسیب ها را بگیرد، اما اکنون دیوار حرمت بزرگترها به شدت پایین ریخته است.

مدیر حوزه علمیه فارس، لقمه حلال در خانواده ها را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: یکی دیگر از آسیب ها که امروز در خانواده ها جا افتاده، موضوع تزلزل جایگاه لقمه حلال است، اگر این جایگاه حفظ شود بسیاری از مشکلات مانند اینکه فلان مسئول اختلاس کرده بر طرف خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha