چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: نگاه اشتباهی که در گذشته به حوزه و دانشگاه وجود داشت این گونه بود که دانشگاه جای دانش منهای معنویت و حوزه جای معنویت منهای دانش است؛ باید این دو را در کنار هم قرار داد تا علم در خدمت اخلاق قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، عصر امروز در جمع مدیر و معاونین دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز، با اشاره به اینکه جلوه های وحدت حوزه و دانشگاه باید بیش از این پر رنگ و بر جسته شود، اظهار داشت: اینکه فقط در هفته وحدت برنامه هایی برگزار شود، خوب است، اما کافی نیست، لذا باید در طول سال برنامه ها تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه رویکردها پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه ها باید تغییر پیدا کند، افزود: نگاه اشتباهی که در گذشته به حوزه و دانشگاه وجود داشت این گونه بود که دانشگاه جای دانش منهای معنویت و حوزه جای معنویت منهای دانش است؛ باید این دو را در کنار هم قرار داد تا علم در خدمت اخلاق قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه فارس با تاکید بر اتحاد میان حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: توقع ما این است که دانشگاه در کنار علم و دانش، پایگاه معنوی قرار گیرد، همچنین حوزه نیز رسالت علمی بزرگی بر دوش دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از ظرفیت های حوزه و دانشگاه تفاهم نامه ای انعقاد شود؛ برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، اقامه نماز، فعالیت های فرهنگی، مشاوره و حتی حضور در خوابگاه های دانشجویی از جمله ظرفیت هایی است که باید از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی ابراز کرد: یکی از فلسفه های تشکیل نهاد رهبری در دانشگاه ها این بوده که به یک نماز جماعت اکتفا نکینم.

جامعی، رئیس دانشگاه فنی مهندسی شهید باهنر نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشجویان بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، از این رو باید فعالیت های فرهنگی بسیاری برای آنان برنامه ریزی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha