شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابتکار مسجدی ها برای مبارزه با اسلام هراسی در کریسمس

حوزه/ مسلمانان شهرک استانمور در بریتانیا، درایام کریسمس، با برگزاری رویدادهای مختلف از جمله دادن هدایا به بیمارستان، مراکز درمانی و ایستگاه آتش نشانی و همسایگان، سعی دارند پلی میان مردم بسازند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mylondon، مسجدی های شهرک استانمور در منطقه هرو لندن، در ایام کریسمس با اقدام خیریه و بشردوستانه، به مبارزه با اسلام هراسی شتافته اند.

مسجد حجت استانمور در غرب لندن تلاش دارد درک عمومی را رابطه با اسلام را افزایش داده و درهای این مرکز اسلامی همیشه به روی تمامی مردم از تمامی مذاهب و مکاتب مختلف باز است.

جدیدترین رویداد این مسجد به هداف ایجاد روابط اجتماعی، گردآوری مردم برای بسته بندی هدایای کریسمس برای هدیه دادن به بیمارستان ها، ایستگاه های آتش نشانی، مراکز مراقبت های ویژه و همسایگان بوده است.

برگزارکنندگان معتقدند، درحالی که اسلام هراسی امروزه یک معضل بزرگ در بریتانیا محسوب می شود و با توجه به اینکه بیش از 1 میلیون مسلمان هم اکنون در لندن زندگی می کنند، این مسئله بی نهایت به ما مربوط می شود.  

روز شنبه (21 دسامبر) ، بیش از 50 داوطلب ، جوان و پیر ، در این مرکز اسلامی جمع شدند تا جعبه های هدیه شکلات ها، لوازم جانبی کریسمس و کارت های دست نوشته را در کنار هم قرار دهند.

سپس داوطلبان بازدید از بیش از 100 خانه در امتداد دنیس لین ، وود لین ، وارن لین و استنمور هیل ، و همچنین ایستگاه آتش نشانی  ، بیمارستان پارک نورتویک ، مرکز بل هانت و مرکز بهداشتی درمانی را آغاز کردند.

  

دکتر منیر داتو ، سرپرست مسجد در این باره اظهار داشت: درهای مرکز ما همیشه به روی همگان با هر دین و اعتقادی باز است.  ما می خواهیم پل میان ادیانی بسازیم و همچنان یک سرمایه با انرژی مثبت برای جامعه در لندن باشیم.

یکی از گیرندگان هدایای محبت آمیز مسلمانان پیام تشکرآمیزی را در گروه فیسبوک گذاشته و نوشت: من امروز فهم می خواهم از جوانان مسجد که با کارت و هدیه به سراغ ما آمدند قدردانی کنم و برای آنان آرزوی سلامتی دارم.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha